Thursday, August 19, 2010

Kerana mereka berzina!

Posted by salafus-sholih at 11:41 PM
Hampir setiap hari kes buang bayi menjadi catatan akhbar. Yang menjadi tumpuan sudah tentu pasangan pembuat bayi secara haram tersebut. Ya! Mereka berzina, namun sejauh manakah hidup anda sekarang dapat mengelak dari kancah penzinaan tersebut?










35 comments on "Kerana mereka berzina!"

midie88 said...

apasal aku nampak macam byk ja kem rakan muda. haha

Anonymous said...

totally agree with this video!

azwanalaman on August 7, 2010 at 5:04 PM said...

Mohon share video ini di blog saya. ;-)

salafus-sholih on August 8, 2010 at 8:40 PM said...

tidak ada masalah. sila sebar2kan =)

Anonymous said...

minta share d fb ya..

Anonymous said...

nice...i xpaham, y must dier org nie..buang bayi..hurmm...nk main..tp da kantoi..buang plak..

Anonymous said...

boleh disebarkan ke mana2 yg dirasakan perlu utk disebar??

FiFFy said...

saya nak tngk tapi ni private.. macam mana la???

Anonymous said...

a'ah la..canne nk tgk kalo private?

aslam on August 17, 2010 at 3:13 PM said...

btoi3....
spe tau r cm ne nk tgk???
tlong g tw erk....
pls...
mnx tlong sngt2...

Anonymous said...

mcm mna nk tgk video ni?

Harya NI on August 18, 2010 at 9:38 PM said...

dashyat betol....
seram gak bile pikir balasan d'akhirat nanti...
moga d'jauhkan....

Anonymous said...

ermm.............semua private...........
knp? anda serik ke.....anda x perlu serik sebaliknyer harus brani dlm mnympaikn dakwah...

Anonymous said...

salam..boleh saya tahu apakah nama lagu yang digunakan untuk soundtrack video "kerana mereka berzina" dengan kerjasama www.zaharuddin.net..sekiranya diizinkan berkongsi bersama..^_^

salafus-sholih on August 20, 2010 at 2:55 PM said...

Salam. Terdapat 5 video diprivate buat sementara waktu, memandangkan terpaksa membuat sedikit pindaan. Buat masa sekarang, video ini sahaja yang disiarkan semula.

Video 'Kerana mereka berzina'guna soundtrack dari movie 'Smokin Aces' bertajuk 'Dead Reckoning'. =)

Anonymous said...

assalamualaikum...
sy mintak saudara buat video untk rakyat palestin...
video berkenaan facebook mnyumbnag kpd yahudi zionis...
supaya ramai di antara kita yg berhnti mnggunakannya....

Anonymous said...

Assalamaualaikum..tuan empunya blog..satu pertanyaan..anda menggunakan sofware apa utk menghasilkan video2 ilmiah seperti ini..saya ingin tahu dan belajar mengenainya..terima kasih

Anonymous said...

ayat yg paling sesuai adalah "jgn m'dekati zina"

salafus-sholih on September 1, 2010 at 12:13 AM said...

Salam. terima kasih kepada yang mencadangkan itu... akan dalam pertimbangan. Mengenai perisian untuk membuat video sebegini memang banyak saya gunakan, bergantung kepada jenis video. Insyaallah saya akan bincangkan kemudian. Jika ingin mengetahui dengan segera, silalah email saya. =)

Anonymous said...

Salam. sepertinya manusia kini kembali ke zaman jahiliah..d mana zaman orang jahiliah sanggup membunuh anak perempuan kerana bagi mereka menyusahkan...itu d zaman jahiliah sebelum datang nya rasullullah...tapi apa pula panggilan manusia zaman ini yang sanggup membuang bayinya sendiri??kalau d lihat latar belakang ibubapa bayi ini tentunya pernah sekolah dan ada didikan dari kecil tapi kenapa ini boleh terjadi?? sebabnya kurangnya contoh teladan dan nasihat dari orang tua nya sendiri betulkah??kadang-kadang ibubapa dan ahli keluarga tidak dapat menerima dan memaafkan orang yg tersilap akhirnya manusia ini sanggup membuang bayi yang lahir dari rahimnya sendiri...d manakah sifat kasih sayang kita???

Anonymous said...

...artikel yg menarik untuk tantapan...

Artikel “ Benarkah itu cinta?” Oleh Cikgu Azmi Bahari.


Artikel “ Gelap dalam limpahan cahaya” oleh Ustaz Pahrol Mohd Joi.


Artikel “ Menolak Zina dengan mujahadah, bukan karamah” oleh Ustaz Hasrizal Mohd Jamil.


Artikel “ Couple = cinta?. Saya kata tidak.” Oleh Saudara Hilal Asyraf.


Artikel “ Bahaya Nafsu Lelaki.” Oleh Ustaz Zaharuddin Abd Rahman.

Anonymous said...

Siapa penganjur semua itu....sila bertanggung jawab.

Samteam on October 4, 2010 at 4:44 PM said...

Kenapa hampir kesemua kes adalah orang melayu buang bayi? Islam jenis apa ini arr?

shasha said...

saya nak share ble ?

Anonymous said...

Nie jenis mereka yang tak cukup didikan agama... Islam sudah tetapkan batasan pergaulan... tapi mereka masih tidak takut akan hukuman yang bakal diorg terima....walaupun sudah tahu balasannye...

Anonymous said...

erghhh . . .seram plak . .

Anonymous said...

60-70% buang bayi ni berkemungkinan dari pendatang asing yg tidak memiliki pasport yg sah. kebanyakan mereka berkerja sebagai pelacur/Gro dan ini lah hasil dari hubungan haram J.

haikal on November 25, 2010 at 2:21 AM said...

salalm,,
em,xb0le d trme sgt cmtu..
nk slh kn 0wg lua mmg xde gne,,
di0wg tu tntu arah bkn islam n maj0riti mmg x b'pendidikn,,
kte tng0k sndri rkyt kte ni,,
byk yg d tngkp kes buang bayi ni maj0riti yg b'agama islam,,
bkn nk buka aib kaum sndri,tp ni mmg kenyataan,,
mmg menyedihkn,,
ngn vide02 lucah ank2 mlayu lg,,
hmm,mmg parah dh..
akhir zaman,iman dlm dri umat islam senipis kulit bawang..
ibu lahirkn 'TUAN',,
mngkin jgk,ade d antara mreka ni,tak0t jika ank hasil hbgn haram tu akn MENDERHAKA pd mreka kelak,,
mngkin jgk ade yg beranggapn ank hasil hbgn haram mreka tidak patut lahir kerana MEMALUKAN,walhal mreka sndri yg mendatangkn p'kre t'sbut,,
mreka ni tidak b'fikiran jauh,hnye memikirkn keser0nokan yg b'sifat sementara & utk jngka msa pnjg,,
mreka akn menanggung dgn GELARAN yg d berikn pd mreka,,
ape2 pn,sy b'hrp dgn ade nye HAMBA ALLAH sperti pnulis yg berani mnegakkn agama ALLAH ini dpt memberi sdikit sbyk pengajarn kpd para pembaca,,
sy s0kong 100% kewujudan bl0g anda,,
SALAM,

haikal on November 25, 2010 at 2:26 AM said...

SALAM,,
maaf k,,
silap taip perkataan SALAM kt msg yg sy p0st tu,,

afiqah said...

kalaulah lebih ramai umat Islam yang lihat blog ini. :)

az said...

salam...
mohon share...
syukran..

Anonymous said...

Salam..saya salah seorang di antara mereka itu. Dan saya telah menerima hukuman dunia. Hukuman akhirat saya tahu begitu perit sekali. Saya bertaubat padaNya. Saya menjadi begitu lalai dahulu. Mungkin kerana iman saya hanya senipis kulit bawang. Bukan salah ibu bapa saya. Mereka telah mendidik saya sebaik yang mungkin. Tapi alhamdulillah Allah maha besar. Allah telah menyedarkan saya. Keterlanjuran saya pada waktu dulu mengajar saya erti sebuah kehidupan yang begitu mencabar sekali. Sekarang saya bahagia bersama anak saya dan suami saya walaupun dunia luar mencaci saya. Saya terima kerana memang dahulu saya berdosa kerana mendekati zina. Saya berdosa kerana melupakanNya. Saya berdosa kerana berkawan dgn iblis. Moga Allah ampunkan saya dunia dan akhirat. InsyaAllah.

Anonymous said...

mana perginya????? memang xde dri dulu.

Anonymous said...

‘If Allah is the most merciful, then why should He create hell??? Why can’t He create only Heaven? Is this what we call the most merciful???’
A man would say…..
“If God do not create hell, I would like to be richest guy in this world by any means…. I would kill people and take their properties, bank robbing, or even rapping all the beautiful girls I have seen…. After all, doing the evil things is more fun than being a good person…”
This thing will happen if God only create the heaven. Bad people, good people all will go to heaven…then what’s the point of being a good person? Then human will no need to be tested by god anymore in this world…because everybody will “pass” all the obstacles that God gives us for free. A killer will meet the people whom he had kill in heaven and if he wanted to kill or rape again that person, he could do that in heaven also and nobody will get punishment of what he did.
Then where is the most merciful of God after???...look… listens... And feels of the things surrounds you…who create all those beautiful thingssss???? After all, 1 thing for sure, everybody will die.. And what happen next? Nobody knows…
But for us who believe in God, we believe we will return to Him (our creator) and the things that we did in this world will be questioned ~~~~~ THE END

coronagamepulsa on March 27, 2020 at 2:22 PM said...

Agen Slot Deposit Pulsa
Agen Poker Terpercaya
Agen Domino Terpercaya
Agen Poker Deposit Pulsa
Armanipoker
Masterbet188

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

jalan salafus sholih Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Deluxe Templates