Tuesday, February 8, 2011

Kisah kau dan aku

Posted by salafus-sholih at 6:53 PM
Semua orang pasti ada pengalaman tersendiri, saya tidak terkecuali. Maka sempena bulan kekasih ini, dipersembahkan sebuah kisah berdasarkan pengalaman diri sendiri, tentang kau dan aku. Semoga buat sesiapa yang menonton, dapat menghayati dengan baik...









36 comments on "Kisah kau dan aku"

::FAIZ:: on February 8, 2011 at 8:44 PM said...

Minta Dijauhkan benda buruk dari kita semua. Amin

Anonymous said...

Saya serius sokong perihal pada 5.15.. Takde perasaan malu betul mereka..

Syaza on February 8, 2011 at 9:42 PM said...

Assalamualaikum.

Moga-moga kita semua dijauhkan daripada maksiat dan sebarang bentuk penzinaan. Amin..

Terima kasih atas video ni, mohon izin untuk share ya :)

Hana on February 8, 2011 at 10:44 PM said...

salam...

hakikat cinta telah berubah... astaghfirullah...
hanya pada Allah kami memohon perlindungan...

terima kasih... mohon izin share...

Mujaddid on February 8, 2011 at 11:02 PM said...

Video yang amat menarik.

Lebih perlukan ramai anak muda yang mempunyai pemikiran minda dan jiwa seperti ini.

Nak banteras krisis ini agak susah,tapi sekurangnya kita menyampaikan dakwah dn memberikan keinsafan kepada "Sang Mereka" dan mengurangkan kadar ilusi cinta ini.BGOS!

khel on February 8, 2011 at 11:23 PM said...
This comment has been removed by the author.
kotak on February 8, 2011 at 11:26 PM said...

satu perkongsian yg sgt bermanfaat

khel on February 8, 2011 at 11:28 PM said...

Minggu ke8 saye kene present tajuk, Pembuangan bayi, arahan pensyarah utk kursus Pembangunan sahsiah, .. memang kami bertua la dapat tajuk yang senang ni, maka, saye sedan mencari video utk resent...
memn syae akan gune video ni la.. sebab banyak2 video ni, yang ni paling berkesan....

semoga ade yang MEMANG tersentuh dan insaf...
den video ni.. ramai da rosak..

a.k.a ﻧﻮرﻋﻴﻦ١ﻨﺘﺷﺍر on February 9, 2011 at 12:28 AM said...

salam 'alaik

dh lama x b'kunjung ke sini.
subhanallah.. jazakallah ats video pringatan yg rugi andai xdisebarkn ini.
bila manusia hilang rasa malu, p'kara ma'asi ibarat warna indah yg mncorakkn khidupannya.

rmai antara kita yg naik angin apabila p'kara maksiat yg dilakukn disebarkn lntrn rasa malu. tetapi prasaan malu pd Allah yg Maha Melihat lagi Maha Mengetahui dilupakn sama skali.

na'udzubillah

zieraq said...

Taksub pada cinta & emosi. Mereka tidak dididik untuk memahami bahawa "nak feeling2 pun ada batas2 & protokol sebagai muslim". Ditambah lg dgn media massa tidak kira TV radio internet group yg magnify this problem malah mereka juga tidak bertemu dgn org yg betul untuk meminta nasihat & tunjuk ajar, u know what's next.

Anonymous said...

terima kasih

salafus-sholih on February 9, 2011 at 11:04 PM said...

Khel Khaliesah: errr. adakah pengisiannya sesuai untuk presentation kursus tersebut? Saya rasa video ini lebih kepada kritikan daripada keinsafan. Apa2 pon silalah jika dirasakan bersesuaian...

salafus-sholih on February 9, 2011 at 11:08 PM said...

Sebenarnya perkataan 'cinta' tu tak salah. tetapi mereka yang merosakkan 'cinta' tu sendiri mengikut acuan barat yg songsang. Atas 'cinta' tersebut, lahirlah istilah 'couple' pula berlandaskan nafsu semata2.

Insyaallah... dalam masa yg terdekat, mungkin hendak lakukan sedikit tambahan daripada video ni mengenai apa tu 'cinta' yg sebenar.

Terima kasih kpd yg memberi pandangan, pendapat dan sebagainya...

MOHD SUFIAN BIN ISMAIL on February 10, 2011 at 12:34 AM said...

mujur la kahwin awal, klau x, mkin byk la dosa

Anonymous said...

sy memohon utk share artikal nie..

khel on February 11, 2011 at 9:43 PM said...

TAK SABAR MENNANTI VIDEO APA ITU CINTA SEBENAR...

Anonymous said...

assalamualaikum...
benda yg baik harus dikongsi..
syukran beri peluang pada kami untuk mengetahui lebih lanjut tentang dunia luar..
ada kalanya kita jadi "pelupa" tentang moto hidup kita...
pandai terpesong ke tempat lain...
Moga2 Allah tetpkan keteguhan hati kita untuk menjauhi perkara buruk dan berusaha untuk menuju kebaikan...
HIDUPKAN KEMBALI CARA RASULULLAH..
kita diciptakan dengan kesempurnaan untuk mentadbir bumi yang sempurna supaya akhir kalam kita juga nanti akan sempurna..InsyaAllah..

Mahmud Bukhari on February 13, 2011 at 1:18 PM said...

Katakanlah: "Marilah, supaya aku bacakan apa yang telah diharamkan oleh Tuhan kamu kepada kamu, iaitu janganlah kamu sekutukan dengan Allah sesuatupun; dan hendaklah (kamu) membuat baik kepada ibu bapa; dan janganlah kamu membunuh anak-anak kamu kerana kepapaan, (sebenarnya) Kamilah yang memberi rezeki kepada kamu dan kepada mereka; dan janganlah kamu hampiri kejahatan-kejahatan (zina) - yang terang daripadanya dan yang tersembunyi; dan janganlah kamu membunuh jiwa yang telah diharamkan Allah (membunuhnya) melainkan dengan jalan yang hak (yang dibenarkan oleh Syarak). Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu memahaminya. (Al-An'aam: 151)

Dan sesiapa di antara kamu yang tidak mempunyai kemampuan yang cukup untuk berkahwin dengan perempuan-perempuan yang baik-baik (yang merdeka, yang terpelihara kehormatannya) lagi beriman, maka bolehlah kamu berkahwin dengan hamba-hamba perempuan yang beriman yang kamu miliki. Dan Allah lebih mengetahui akan iman kamu; kamu masing-masing (suami yang merdeka dan isteri dari hamba - abdi itu) adalah berasal sama (dari Adam, dan seugama pula). Oleh itu berkahwinlah dengan mereka dengan izin walinya serta berikanlah maskahwinnya menurut yang patut. Mereka (hamba-hamba perempuan yang akan dijadikan isteri, hendaklah) yang sopan bukan perempuan-perempuan lacur, dan bukan pula yang mengambil lelaki sebagai teman simpanan. Kemudian setelah mereka (hamba-hamba perempuan itu) berkahwin, lalu mereka melakukan perbuatan keji (zina), maka mereka dikenakan separuh dari (hukuman) seksa yang ditetapkan ke atas perempuan-perempuan yang merdeka. (Hukum perkahwinan) yang demikian (yang membolehkan seseorang berkahwin dengan hamba-hamba perempuan) itu ialah bagi orang-orang yang bimbang melakukan zina di antara kamu; dan sabarnya kamu (tidak berkahwin dengan hamba-hamba perempuan) itu adalah lebih baik bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (An-Nisaa: 25)

Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan). (Al-Israa: 32)

Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat yang keras kasar (layanannya); mereka tidak menderhaka kepada Allah dalam segala yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan segala yang diperintahkan. (At-Tahrim: 6)

Dan peliharalah diri kamu dari api neraka, yang disediakan bagi orang-orang kafir. (Aali Imraan: 131)

Dan peliharalah diri kamu dari huru-hara hari (kiamat) yang padanya kamu akan dikembalikan kepada Allah. Kemudian akan disempurnakan balasan tiap-tiap seorang menurut apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak dikurangkan balasannya sedikitpun. (Al-Baqara: 281)

Dan peliharalah diri kamu dari (huru-hara) hari kiamat (yang padanya) seseorang tidak dapat mengganti atau melepaskan orang lain sedikitpun, dan tidak akan diterima daripadanya sebarang tebusan, dan tidak akan memberi manfaat kepadanya sebarang syafaat; dan orang-orang yang salah itu tidak akan ditolong (dari azab sengsara). (Al-Baqara: 123)

Dan peliharalah diri kamu dari (azab sengsara) hari (akhirat), yang padanya seseorang tidak dapat melepaskan orang lain (yang berdosa) sedikitpun (dari balasan azab), dan tidak diterima syafaat daripadanya, dan tidak pula diambil daripadanya sebarang tebusan; dan mereka (yang bersalah itu) tidak akan diberi sebarang pertolongan. (Al-Baqara: 48)

Mahmud Bukhari on February 13, 2011 at 1:20 PM said...

Dan sesungguhnya (Al-Quran) itu tetap menjadi peringatan bagi orang-orang yang bertaqwa. (Al-Haaqqa: 48)

Maka hendaklah engkau (wahai Muhammad) tetap tekun memberi peringatan (dengan ajaran-ajaran Al-Quran yang diturunkan kepadamu, dan janganlah dihiraukan golongan yang ingkar), kerana engkau dengan nikmat Tuhanmu (yang dilimpahkanNya kepadamu itu) bukanlah seorang pawang dan bukan pula seorang gila. (At-Tur: 29)

Dan tetap tekunlah engkau memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu mendatangkan faedah kepada orang-orang yang beriman. (Adh-Dhaariyat: 55)

Anonymous said...

As Salam...

saya mohon utk dwload video ni

shida said...

salam..minta izin untuk share video ni di facebook..
jzkk

Unknown on February 19, 2011 at 1:19 PM said...

Assalamu'alaikum...
video yang bagus dan mendidik...
saya mohon Izin sahre video ini,,,
Terimakasih sebelum n sesudahnya....

afieSyarafi said...

assalamualaikum..
sy mohon share maklumat yg ada dalam blog nih..

Mashe on March 6, 2011 at 9:58 PM said...

besh video nih~ bnyk pengajaran~

Anonymous said...

apabila seseorang berpasangan atau 'couple' adakah berdosa jika tidak pernah bersentuhan ?

Anonymous said...

bercouple tetapi tidak bersentuhan??
matlamat tidak menghalalkan cara..yang haram tetap haram

Anonymous said...

Bagaimana pula jika berjanji untuk setia tp tidak bercinta? Maksudnya x contact pun shingga lah btul2 tbe masenya....

Anonymous said...

Buat Wanita..
"Dunia adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah..."
(Mutafaq 'alaih)

Jadilah perhiasan dunia, yang dihiasi dengan bunga ketaqwaan. Sirami jiwamu dengan titis haruman iman, maka terpeliharalah dirimu dari fitnah dunia semata. Semaikan akhlaqmu dengan benih mahmudah, menjadikan dirimu disenangi segala makhluq dan juga Al-Khaliq.

sinar ilahi said...

Carilah Cinta yang akan membahagiakan kita yakni Cinta Allah .

syakir on June 13, 2011 at 11:20 AM said...

hurm btul tu...cinta pada hakikatnya hanya cinta monyet...cinta yang tidak berkekalan...huhu...video yang sangat menarik dan sangat berguna...

Islam and Dajjal on July 12, 2011 at 4:20 AM said...

DAJJAL HAS BEEN IDENTIFIED!!

DO YOU KNOW THE DAJJAL (THE ANTI-CHRIST), THE ONE-EYED GIANT PROPHECISED BY THE MESSENGER OF ALLAH HAS ALREADY BEEN IN EXISTENCE FOR THE PAST 472 YEARS & HAS BEEN IDENTIFIED?

YOU MAY BE AMAZED TO KNOW THAT IT IS COMPLETELY DIFFERENT FROM WHAT IT IS THOUGHT TO BE TODAY. TO SEE WHAT IT ACTUALLY IS – VISIT THE WEBSITE www.hezbuttawheed.com AND READ THE BOOK “DAJJAL? THE JUDEO-CHRISTIAN CIVILIZATION!” AND WATCH THE DOCUMENTARY “DAJJAL? THE JUDEO-CHRISTIAN CIVILIZATION!”.

suriza said...

terima kasih salafussolih...memang klip video ni amat2 bermanfaat buat ana...ana pn minat korea..memang terkena rasenya pd ana..terima kasih..kerana banyak menyedarkan insan2 'terlena'seperti saya...wslm..

Anonymous said...

lagunya jdulnya apa??

nur Cahaya said...

ini adlh kali prtama saya mengunjungi laman ini.alhamdulillah ia mmberi banyak manfaatnya kpd kita semua

zihafi on December 5, 2012 at 12:30 AM said...

dah berapa kli dah aku singgah blog ni..hmm kejap insaf kejap lupa kejap insaf kejap lupa..:(

Unknown on December 16, 2012 at 12:12 AM said...

most of ur followers are muslimat.mmg mcm tu kn,kalau tgk kt fb pun muslimat yg post bnda2 islamic,likers dy mesti muslimin =='

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

jalan salafus sholih Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Deluxe Templates