Sunday, October 17, 2010

Penyakit wahan

Posted by salafus-sholih at 2:16 PM
Apabila kita melihat kekejaman zionis terhadap umat islam di sana, lantas kita mengutuk dan melaknat mereka. Tidak pernahkah anda terfikir, Rasulullah SAW pernah mengingatkan kita akan kehadiran suatu penyakit di kalangan umat akhir zaman. Dan penyakit inilah yang menyebabkan umat islam terus tertindas. Masih ramai tidak menyedari lagi?






30 comments on "Penyakit wahan"

MR Bang Miji on October 17, 2010 at 9:56 PM said...

aisey..tenet slow x dpt tngk video..wahan tu penyakit ape?

Anonymous said...

wahan = cintakan dunia, takutkan mati..

Ibnu Mutalib on October 18, 2010 at 8:54 AM said...

lemah :::

sahabat bertanya apa itu wahan,
nabi menjawab:
hubbud dunya, wakarahiyatikumul maut.

cinta dunia dan takut mati

Irnie on October 19, 2010 at 12:30 AM said...

sudah sesuai dgn waktunya.. cuma pendengaran, penglihatan dan hati tidak difungsi dgn betul.. ada mata tp buta, punya telinga tp pekak, punya hati tp..?

*buntu, moga sentiasa diberi petunjuk amin..
thanks for such a wonderful video..

Anonymous said...

salam,mintak share video nie,,,

Anonymous said...

wahan, wahan, wahan..kerajaan kita byk membantu menyuburkan penyakit wahan.. suruh orang mjua kita beli rumah dgn riba, kereta dgn riba, belajar dgn riba dan harta2 lain dgn riba..hati jadi kotor sehingga tidak nampak cerahnya.. kita perlu berhati2 merencana hidup pada masa akan datang.. insyaAllah, zaman khalifah akan kembali lagi bila sampai pada masanya

ahmad on October 19, 2010 at 7:10 AM said...

sy ingin tahu..
sebagai rakyat biase apa yg kita bole lakukn utk membantu mereka???

thcoxea on October 19, 2010 at 8:06 AM said...

Salam.....
terima kasih kerana menyiarkan sajian terbaik untuk kita jadi renungan dan sedar betapa perlunya kita bangkit bersama2 umat Islam yang lain.

Dengan video ini sy teringat tentang peristiwa sejarah Sultan Salahuddin Bin Ayubi. Dimana sahaja peperangan terhadap org Islam beliau akan membantu kerana baginya Jihad itu adalah untuk Allah dan Islam. sifat terpuji yang ada padanya membuatkan org2 kristian menjadi takut dan ramai memasuki Islam.
Part yang paling menarik dari kata2 adalah

"sesiapa yang dapat menguasai Palestin, dia akan menguasai dunia"

Kerana beliau tahu apa yang ada diJerusalam dan kenapa. sejak dia menjadi Sultan mesir kedunianya juga hilang cuma yang ada Jihad terhadap Islam dan menjaga kalimah ALLAH.
Kita sebagai umat Islam perlu melakukan sesuatu untuk menjaga Kalimah Allah dan Islam.

syakhbat said...

salam..izinkan ana berkongsi video ini dengan sahabt2 yg lain..

Anonymous said...

As much as we want to help in this fight, we will be discriminated by others, particularly adults (for young people like me), on getting straight A's, a good job, a good marriage and blahblahblah.

I would give up anything, really.

razikin said...

we can help..by voting the right leader that would lead our country to a real Islamic country system...

djaa said...

I didnt see any leaders in this country that I could say as the "right leader"..maybe only one or two..but it is almost impossible for them to be at the top..
to operator..what else could we do..?

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt ya Akhi...
Syukran ... Syukran... terima kaish banyak-banyak kerana menyedarkan kami semua..

Jazakallah Khair .....

Marilah kita semua bangkit !!!
sedarlah!!!

Allahuakhbar!!!!!!!

Anonymous said...

tiada yg mustahil..
berpegang dgn kalimah kun fayyakun..
inshaAllah

Anonymous said...

Tak semua muslim adalah mukmin dan semua mukmin adalah muslim.Video ini serba banyak menyedarkan saya.
Saya mungkin leka dan alpa trhadap tnggungjawab saya sebagai seorang mukmin.
Saya cuba sedaya upaya untuk berubah,tapi tidak lama untuk saya kembali balik kearah kelalaian ini.Kadangkala saya rasa tak puas hati dengan diri saya.Jika tidak keberatan,saya amat berharap sangat untuk mendapat maklum balas semua tentang bagaimanakah cara untuk saya membina keimanan yang kukuh dan berterusan?Tolong jelaskan cara2nya secara spesifik?Maksud saya,apa yg harus saya lakukan selain dari menunaikan solat fardhu dn membaca al quran?

Hidemichi on October 24, 2010 at 11:53 AM said...

Antara beberapa cara yang saya ingat...

1. Selalu menghadirkan diri ke majlis ilmu di surau-surau dan masjid. Ambil jadualnya yang selalunya dikeluarkan untuk sebulan dan ikutlah ia dengan bersungguh-sungguh.

2. Mendekati orang-orang yang alim dan soleh. Kita selalu mengidam-idamkan menjadi umat yang bertaqwa dan diredhai Allah (masuk syurga). Tapi cuuba lihat disekekliling kita apakah kenalan dan kawan-kawan kita ada ciri-ciri sedemikian?

3. Banyakkan bersedekah. Ini adalah untuk melembutkan hati.

Tetapi selalunya kita lebih banyak mengeluarkan alasan dari berbuat perkara-perkara di atas.

salafus-sholih on October 27, 2010 at 1:48 AM said...

Terima kasih kpd yg bagi pandangan. Ya, disamping berdoa, kita di sini hiduplah dgn islam yg sebenar2nya. tergamakkah kita asyik berhibur sakan, berpeleseran di sana sini, hanyut bermain cintan2 bersama rakan dan lagho dengan kehidupan duniawi tatkala mereka di sana berjuang habis2an mempertahankan islam? fikirkanlah...

ellyda said...

Allahuakhbar!!
aku brdose krna tgh brkapel skrg..
astafirullahalazim..

Mr-Error on October 30, 2010 at 2:12 AM said...

Nk minx izin share video nie...

Anonymous said...

tma ksih dgn perkongsian video..moga kta bgkit menegakkan islam dlm dri!!

Anonymous said...

salamunalaikum, permisi share video anda.

Abu Danial on November 6, 2010 at 1:16 AM said...

Dalam Quraan Allah sebut "Aku jadikan dunia dan perhiasanya utk manusia." Yang dilarang cinta dunia ialah perkara2 yg jelas haramya. Adapun yang halal walaupun nampak macam dunia materialistik itu tidak mengapa asalkan cara nak dapatkan dia dgn cara yg betul dan dibelanjakan ke jln yg betul juga. Dlm mengejar dunia jgn lupa mati sudahlah. Sebagai org Islam dua2 kita mau. Kan Nabi ada ajar kita berdoa " Ya Allah kurniakan kebahagian DUNIA dan akhirat." sekian dari http://onemas-jendelailmu.blogspot.com

Anonymous said...

assalamualaikum...

klip yg sangat2 menarik...

saya ada satu persoalan...
malaysia..di mana, sebuah negara yg agama rasminya adalah islam..
majoriti pemimpin juga beragama islam..
dan yg berkerja di bahagian penyiaran juga beragama islam...

agak2nya, kalau ada pihak yg sanggup mengeluarkan duit supaya klip2 sebegini diiklankan di tv..
rasa2 saudara/i lar kan...
lepas atau tidak untuk ditayangkan di Malaysia ?

just my 2 cents.

salafus-sholih on November 7, 2010 at 1:45 PM said...

Abu danial: Ada benar kata saudara. Tetapi kalau kita tgk situasi masa kini, umat islam terlampau berlebihan2 dlm perkara duniawi. Mereka kononnya kata kehidupan seimbang dunia akhirat, tetapi hakikatnya jauh sekali. Masing2 muhasabah la diri...

Anonymous: Insyaallah... barangkali mampu tercapai asalkan ada usaha. kita ada channel aosis + tv alhijrah yg baru dilancarkan. heheh

Anonymous said...

genggamlah dunia dgn tangan, tolaklah dengan hati, dunia sekadar perhiasan..akhirat yang abadi.

Anonymous said...

Ble t'jd p'bunuhan umt islam dinegara2 islam,pengeboman,pembunuhan sukarelawan kita sbuk share video(t'masuk sy) ke youtube...dan menukar profile pic sec beramai2 tnda sokongn/bnthn..tetapi ia hnya b'musim....

APA YG PERLU KITA LAKUKAN UTK MEREKA INI?
Selain drpd bantuan disekat drpd smpi ke sana,xbyk kita blh wat utk mereka....kita hnya ada belasan PEMUDA BERANI yg mahu b'jihad ke medan perang...kita mempunyai pemimpin yg takut kpd Israel dan kuasa2 besar..kita mmg dilanda pnyakit "wahan"....jd apa kta kita..klu xdpt tlg mereka yg jauh,jihad kpd org2 disekeliling kita...sedekah...sedekah...
* sedekah kpd fakir sprt mereka
* sedekah kpd org2 sakit/cedera sprt mereka
* sedekah ilmu kpd yg jahil
* sedekah semangat kpd yg putus asa/kesedihan/t'aniaya

Insyaallah...

Anonymous said...

Sifat pengecut kebanyakan PEMUDI negara kita @ dgn kta mudah nya Melayu blh dilihat dlm kehidupan seharian....ble ada kemalangan jln raya,mangsa ingin minta tlg dihntr kehospital,kita hnya melihat DISEBALIK CERMIN KERETA MEWAH kita dan terus b'jln...apb kita melihat seorg wanita dipukul suami/laki2 dikhalayak ramai,kita tetap meneruskan krj kita...xmahu msuk cmpur bimbang akn DITUMBUK sedangkan wahai pemuda pemudi,jika kamu BERGABUNG,kamu blh mengalahkan musuh wlupun seorg pencuri...apalah guna solat 5 wktu(xkhusyuk sbnrnya),puasa,haji jikalau soal kemasyarakatan/jihad tiada dlm diri?

Anonymous said...

assalamualaikum.... mohon izin utk share vdo d fb sy..

Anonymous said...

ana setuju... remaja adalah penggoncg dunia.. mgapa israel byk membunuh remaja di gaza kerana remaja lah yg akan mghancurkan semula israel..oleh itu, para remaja sekalian termasuk ana,... JIHAD FISABILILLAH!!! mati dijalan ALLAH adlh cita2 yg tertinggi..Ayuhlah, kita bgkit untk menegakkan agama kita semula terutamanya di malaysia ini... TAKBIR!!!!

Anonymous said...

asalamualaikum
jazakallah khair..
moga Allah terima pengorbanan kite utk agamaNye..
SS, saye nk tegur skit je ye..actually utk diri saye gak sebenarnye...saye rase lg bgs kalo uat video yg x diselit2 kn dgn gmbr2 yg ade buke aurat...cth mcm pompuan yg berpakaian x ikut syariat(dlm video ni sye ade perasan kt akhir2, yg ade 4 owg kot beratur)...
sbb kite nk ajak diri kite n owg lain uat kebaikan kn...so x yah la ade unsur yg menjatuhkn iman kite...
maaf kn saye ye SS... teguran ni utk diri saye gak sebenarnye...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

jalan salafus sholih Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Deluxe Templates