Friday, October 1, 2010

Dunia Akhir Zaman

Posted by salafus-sholih at 11:09 PM
Video yang mengagumkan ini merupakan hasil daripada edit saudara brofat (blog beliau kini sudah ditutup). Video yang berlansung selama 22 minit ini, terbahagi kepada 2 bahagian. Secara keseluruhan, video ini memaparkan pembongkaran perancangan konspirasi serta fitnah yang berlaku pada akhir zaman ini. Sebagaimana dasyat atau hebatnya konspirasi mereka, tiada siapa mampu mengatasi perancangan-Nya.

Harap anda semua dapat meluangkan masa, fokus menonton video ini. Jadi, marilah kita bersedia untuk meningkatkan kesedaran dan melakukan yang terbaik untuk menyebarkan maklumat ini kepada rakan-rakan yang lain supaya mereka tahu apa sebenarnya yang berlaku pada dunia hari ini.

p/s: Segala kandungan di dalam video ini melainkan ayat Al-Quran dan Hadis, boleh jadi benar atau tidak benar. Anda disarankan untuk membaca artikel ini dahulu, Panduan Memahami Ilmu Teori Konspirasi.




261 comments on "Dunia Akhir Zaman"

«Oldest   ‹Older   201 – 261 of 261   Newer›   Newest»
thcoxea on October 17, 2010 at 12:45 PM said...
This comment has been removed by the author.
thcoxea on October 17, 2010 at 12:48 PM said...

Salam....
dalam kenyataan Tokoh2 Islam seperti Sadam Hussien dan Pemimpin Iran, agak kabur kerana tiada bukti mengatakan mereka menjadi pengikut Illmunity hanya semata tanda dan simbol tangan yang dilakukan. tetapi tidak pula sy menyebelahi mereka ssungguhnya hanya Allah sahaja yang mengetahui hati mereka.

cuma kita sebagai umat islam jihad itu adalah wajib tak kira bagaimana caranya sama ada mengunakan tenaga, dan akal fikiran dan juga Ilmu. setakat ini kajian meluas dan jihad ilmu yang lengkap sy dapati hanya Harun Yahya sahaja. mungkin saya kurang membaca yang lain. tapi Alhamdullilah video ini banyak membuka mata masyarakat Islam.

Dan berharap akan ada lagi kajian terhadap 'Dunia Akhir Zaman' terutama pada bab mahluk lain pula seperti Yakjuj & Makjuj serta 'Mole People'.

Anonymous said...

banyak lagi yang boleh dikritik dalam penjelasan ini.... banyakkan lagi membaca dan mencari sumber... sekadar dua tiga telahan beberapa penulis moden kadangkala hanyalah sekadar hipotesis mereka... Kisah Knight Templar pon perlukan kajian yang mendalam.... mereka beberapa kali tewas di tgn tentera Uthmaniyah tidak pula disebutkan....

Anonymous said...

kepada yang nak tahu kawan saya orang iran..dia selalu menceritakan pergolakan di iran dan kebanyakan rakyat iran tidak menyokong pemimpin mereka. sehinggakan salah satu jenama telefon telah mereka boikot kerana memasukkan peranti pengintip pada setiap hp yang dijual disana....

Syahirx on October 19, 2010 at 6:14 PM said...

salam... saya nk tnye.. cm ne plak bukti2 kt muzium2 di negare kit?
adekh ianya betul2 manusia zmn kuno?

Anonymous said...

lelaki islam xleh kawen wanita kristian kan?
msti masok islam dulu,,bru boleh kan?
nape x nyatakan,,
saya mnjadi keliru,,
harap blh btolkan pandangan sy jika salah,,

Anonymous said...

dari mana sy boleh dapatkan sumber pasal hadis yang 5 fasa tu??

fritzdaushairzrel on October 23, 2010 at 4:01 PM said...

slm...
sy tertarik dgn perbincangan di atas... InsyaAllah suatu hari nnti kita akan dapat jawapan yg sebenarnya.... sy hampir menangis membaca segala perbincangan ini kerna sesungguhnya saya merasakan saya kerdil dalam dunia islam.kerana saya tidak mempratikkan ajaran islam yg sebenar...

Anonymous said...

73 pintu,73 jalan yg sampai hanya satu jalan, Ribu-ribu margasatua mencari raja Si muraq, yg sampai hanya 30.30, uuuuuuu, sang Al-gojo,uuuuuuu nnti dulu...

Ui, ade 73 fahaman yang cube comment dalam blog nie,... hebat betui masing2,dgn hadith-nya, ada dgn dalil-nya,dgn buku ulama'-nya... baguih na hampa semua, Ahli kitab semua,...semua paham Quran na,... baguih ada yg pi universiti sbb blaja Quran,.. Quran nia apa sebenarnya.... hangpa x rasa terkesan ka dgn kehidupan hari ini....Apa nak jawab ngan Allah nnti....Nabi dulu dapat wahyu bukan dok buat ngaji-ngaji,bukan nya dok sembang2 pasal wahyu kat kawan2 di kedai kopi,masjid,sambil jalan2.... pastu balik tido... bukan no... Nabi dapat wahyu terus laksana... sampai abih dia laksana perintah Allah tue...
Kita ngaji Quran pandai2 dok sembang dlm blog ja ka... Dlam banyak2 ayat dalam Quran tue dah berapa banyak yg dah kita laksanakan... tepuk dada... Kata hangpa nie Khalifah...??? khalifah duduk ja ka...pi kerja ,balik kerja, dok solat, puasa, zakat, haji...itu ja ka kerja khalifah.....pikiaq betui2... nnti Allah tanya nak jawab apa??? Perlaksanaan wahyu yg nabi buat tue la Sunnah Mukjizat terbesar,menjadi Akhlak-nya... Dok ummat kurang paham pastue nabi terangkan la.., jd hadith...supaya paham...

Apa yg hangpa takut lg... tak sesat eh... Nabi cakap xkan tersesat jika berpegang dgn Kitab Allah dan Sunnah Rasul nya(Allah).. xkan pegang ja kot.... nak kena paham dulu... pastue baru boleh laksana... hehehehe...Banyak yg dah paham kat luaq tue... dok bersepah.... pi la tanya na...hehehehe...

Toksah nak bergaduh la eih pasal agama.. x baik...pahamkan dulu... pastue kita semua berganding bahu melaksanakan....

joe187 said...

jgnla kite terpengaruh dgn fitnah mereka (kafir laknat) ini, mgkin inilah dia 'FITNAH' yg dikatakan itu..."maka datanglah satu fitnah sebelum datangnya akhirat"....

zulhusni said...

saudara brofat dan salafus sholih,... teruskan perjuangan kalian.. saya bersyukur anda berdua mahu berdakwah.. nak masuk syurga, bukan mudah..berliku jalannya.. syurga bukan free dan murah, ia sangat mahal dan perlu dibayar dengan memperjuangkan agama Allah.. Saya doakan semoga saudara brofat, salafus sholih, saya dan kita semua sentiasa berada di dalam lindungan Ilahi.. Nabi saw pernah bagi tau pada kita semua, sekiranya kita tahu apa yang baginda tahu, nescaya kita akan menangis banyak dari ketawa.. Wallahu'alam..

thcoxea on October 29, 2010 at 8:11 AM said...

'Nama-nama' yang di maksud itu adalah
Nama2 Allah iaitu Asmaul Husna...
Allah hanya mengajar kepada Adam supaya mencontohi sifat2 tersebut apabila menjadi Khalifah dibumi...kerana malaikat adalah mahkluk yang akan melakukan tugasnya dengan taat, berbanding manusia yang mempunyai sifat2 yang berikan iaitu hawa nafsu, keingin, hati nurani (kata hati)dan juga mukasyafah.

thcoxea on October 29, 2010 at 8:18 AM said...

salam...sy ingin menjelaskan bahawa org islam boleh berkawin bukan dgn org yg ada titlle Islam...

Allah penah berfirman bahawa Org Islam boleh berkawin dengan ahli kitab iaitu 4 kitab yang diturunkan oleh Allah iaitu Kitab Zabur, Taurat, Injil dan Al-Quran.

cuma Malaysia tidak membenarkan begitu sbb kekuatiran terhadap helah bukan Islam seperti Bible yang telah dipalsukan. so untuk mengelakkan sama ada benar atau tidak mereka mengamalkan Kitab wahyu itu. Malaysia menetapkan untuk berkahwin dengan Islam dengan Islam sj

thcoxea on October 29, 2010 at 9:58 AM said...

salam...
dan kepada Anonymous.....
maaf lah bagi sy apa salahnya kita berbincang seperti diatas...bukan berniat tuk mempercaya atau melakukan fitnah, sekadar mencari kebenaran dan perbincangan positive...betul kata Anonymous mecari dan mengkaji terlebih dahulu sebelum menyiarkan dlm blog but 4 my opinion, juga tak salah jika mengeluarkan pendapat masing secara tak langsung ianya juga salah satu cabang kajian dlm perbincangan. jika mempunyai fakta yg tepat dan benar, just umumkan sahaja untuk berkongsi bersama dan jgn menyalahkan org lain. sbb masing2 pun masih mencari kebenaran tersebut.

Anonymous said...

Hadith Nabi minta kita membaca surah al Kahfi utk mengelak dajjal... sekarang siapa yg boleh dan dapat teguh beramal dgn surah itu. sgt sedikit.... dalam surah itu ada penyelesaian menangani fitnah akhir zaman.

kha lee's on November 1, 2010 at 12:23 PM said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Masalahnya , sejarah yang diajar di sekolah masih lagi tidak berubah walaupun dah ramai mengetahui terdapat unsur penipuan...

Anonymous said...

bg pndapat sya,ada org yg tggal dlm gua,cthny org asli. namun tntg kwujudan manusia yg bermula dari beruk memang sah salah. wallahualam. mungkin kandungan video ini ada betul dan salahnya. semoga kita tidak terpesong akidah

zafirul hakim on November 17, 2010 at 12:02 AM said...

salam. mase mule2 menonton ade disebutkan mengenai nama2 yg perlu kita ketahui untuk menyelesaikan masalah peperangan dan pertumpahan darah pada hari ini. tapi, sepanjang menonton video ini saya tak dapat tangkap nama2 tu. ssorang tolong bgtau saya ape nama-namanya.

misztiara emua said...

~~Semoga ALLAH merahmati dan mberi petunjuk serta hidayah kpd semua yg membaca dan memberi segala komen..Bagi saya BLOG EN BROFAT adalah satu petunjuk ,cahaya hidayah dan taufik dengan cara yg mudah yg di turunkan oleh ALLAH S.W.T di zaman celik it ini...Serba sedikit kesilapan yg telah di lakukan oleh En Brofat telah di izinkan oleh ALLAH S.W.T sebagai penybab untuk dia dan kita bersatu padu dan mencari kebenaran...Agar terungkailah sebab musabab..serta segala teka-teki di atas kewujudan video dan blog yg penuh kontroversi ini.Segala2nya agar kita umat islam bersatu padu dan terselamat dari tpu daya syaitan...Insyaallah dalil kelemahan itu melengkapi kesempurnaan...ALLAHUAKBAR....~~

misztiara emua said...

~~trima kasih jga kpd salafus-solih,insyaallah ALLAH pasti mlindungi mereka yg ikhlas...

Anonymous said...

salam

seperti biase,leokid mempersoalkan rukun2 serta tafsiran dlm Al-Quran..boleh saya tahu,suadara leokid memberi pandangan berlandaskan teori "SIAPA"?

apa pandangan admin mengenai sistem pendidikan sejarah di sekolah Malaysia? apakah saranan anda kepada pihak kementerian pendidikan negara kita dlm membendung isu ini?

- sang pelukis-

Anonymous said...

saya sgt tertarik dgn grafik2 dlm video ini. Anyone, sesiapa yg tahu software apa yg di pakai utk bt video ni? :-)

salafus-sholih on December 1, 2010 at 11:25 PM said...

saudara brofat guna software adobe flash...

Anonymous said...

alhamdulilah,video yang memberi banyak2 input2 yg berguna utk umat islam sejagat.saya nasihatkan kepada mereka yg byk ty kat post komen ni.mengulangi video ini berulang kali dan memahami dan mengkaji isinya serta mencari bukti2 yg sahih ..saya telah berbuat begitu,alhamdulilah mungkin ini hidayah dari ALLAH kepada saya..saya menitiskan air mata tiap kali terjumpa bukti yg sahih bersamaan dgn hujah di video tersebut. yg dikatakan dalm video itu adlah benar pd pengkajian saya sendiri..wallahualam.

Anonymous said...

leokid juga memaparkan fakta yang mengelirukan..

Anonymous said...

kelemahan fakta-fakta leokid:

- ulasan bukan seratus peratus daripada Al-Quran & As-Sunnah tetapi bercampur baur dengan 'pendapat ulamak'.
- pendapat ulamak tidak semestinya betul kerana Rasulullah saw telah berpesan, Al-Quran & As-Sunnah sahaja yang memberi petunjuk kebenaran setelah kewafatan baginda.

Anonymous said...

bagaimana kalau saya katakan yang keturunan cucu nabi kita Hassan masih hidup hingga kini. Adakah anda semua percaya?

Anonymous said...

aku pelik laa org malaysia nie sibuk hal freemason dan yahudi kristian. TAK DA FAEDAH BRO. SEBAB DEPAN MATA INDIA SEMBAH PATUNG buncit, CINA SEMBAH PATUNG monyet ITU YANG PATUT kita explotasi. MALAYSIA PON ORG TAK KENAL.... CUBA KORANG BUAT VIDEO MENYEDARKAN SI KELING DAN SI SEPET. SUSAH BRO NAK HIDUP KAT MALAYSIA NIE. MAJIKAN SEMUA DEPA. MENTERI NGAN SULTAN JE SENANG, RAKYAT MELAYU SUSAH. ASIK KENA TINDAS NGAN DEPA 2 ORG NIE. YG BERGADUH SELALU MELAYU NGAN MELAYU.SI SEPET CONTROL MARKET BIZ,NAIK PANGKAT PON BANGSA Depa. Si keling lak kalau sekor boleh fired semua staff melayu sebab mulut dia, kalau kaya sangat boleh bunuh melayu. So utk melayu semua main lah peranan.

Anonymous said...

walau apa pon komen pembaca... aku percaya video ni. logik dan logik. Cuba kita lihat ustaz oversea spt america dan australia berbanding ustaz kita di malaysia nie. amacam kan cara lain.. ustaz sini perlu dipandang tinggi,kekadang belagak. tapi kalau kita tengok ustaz oversea humble, tahu sejarah spt video nie. itula pasal korang tak sependapat. SEBAB KORANG BELAJA KAT MALAYSIA TAK DA FREEDOM, TERSALAH CAKAP SI KELING DAN SI SEPET TERASA.hahah so aku cadangkan PERSATUAN CINA/INDIA MUSLIM MALAYSIA berhak dapat satu masjid berciri tradisi supaya dapat menggalakkan lebih ramai convert to muslim. tapi pemerintah nie bangang ikut cakap masjid negara. katanye x melambang malaysia.. aduh sempit fikiran.. channel astro pon patut bagi satu channel muslim india dan cina. nak buat mcm mana bro melayu dah tak da kuasa kat negeri sendiri, so biar la org yg bijak memimpin syarat kena potong dulu. wakakak

Anonymous said...

melontar batu pada tiang itu sebanyak 7 kali adalah sembolik kepada 7 peringkat nafsu yg ada pada diri kita...bukan lontar syaitan dekat situ bro...
sbb tu lah ramai yg balik haji peragai xberubah2..sebab diri tidak berpindah dari kurang baik kepada baik...dari baik kepada yg lebih baik..

Anonymous said...

Video ni banyak logiknya.
Banyak perkara yang diketengahkan ada betulnya.

Isunya pergerakan Dajjal. Iblis mainkan peranan.

Orang kafir perkara lain.

Pasal Ahamnejjad mungkin betul juga. Orang Iran ni ramai Syiah takleh pakai. Kita tak tau apa di sebalik tabir. Kalau seseorang pemimpin Islam tu nampak hebat tak semestinya kita percaya 100%. Dulu Iraq x mungkin dapat diserang tanpa pertolongan Kuwait ataupun Iran. Mungkin dipergunakan oleh Freemason tanpa mereka sedari. Atau mungkin mereka adalah ahli2 Freemason secara langsung.

Banyak kezaliman berlaku dalam dunia ni yang tak masuk akal. Kewujudan Freemason dan perjuangan mereka ada logiknya.

kajian Freemason ni dah lama dilakukan oleh orang Barat. Banyak 'tuduhan' tidak dinafikan oleh tertuduh, seolah2 mereka tak kisah dilabelkan Freemason.

Perlu ada kefahaman Freemason (jika benar wujud) untuk kita memahami kenapa sestengah pihak melakukan sesetengah kezaliman agar kita berhati2 dengan tipudaya dan fitnah mereka.Isu Pelestin pun lebih mudah dijelaskan. Dajjal pasti muncul, kita x tau bila dan dalam apa bentuk dia ni - jadi kita perlu selidik perkara2 mcm ni agar lebih peka dan berhati2.

Anonymous said...

Bullshit la Leokid.

Firstly, sbg Islam kita jgnla percaya bintang2 dan ramalan ni semua (merujuk kepada 'Leo'). Sy yakin Leokid seorang yang percaya atau mengikuti 'terjemahan' bintang2 mengikut tarikh lahir anda.

Saya yakin Adam adalah MANUSIA pertama diciptakan Allah, mengikut kisahnya di syurga. Lagipun kita dipanggil anak Adam, dan kisah Iblis berkait dgn Adam.

Saya katakan leokid adalah bulshit dan menyesatkan dengan berkata bahawa ada makhluk manusia sebelum Nabi Adam. Lagipun hujah2 beliau tak dipetik dari Quran.

Jangan percaya Leokid.

Anonymous said...

betul ke zaman dinosor x wujud?abis 2 rangka yg diorang jmpe 2 cam ane?terima kasih bab paparkn video ni.takut juga yg kte skang ade dlm fasa ke 4.tengok video ni tlh membuka mata sye.terima kasih banyak2.

Anonymous said...

Hangat rasanya perbincangan isu ni... Apapun Alhamdulillah dan syabas kpd Bro-Fat dgn penjelasan/pengakuannya..dan setuju, yg perlu difokus adalah tindakan utk kearah perbaikan.

Fakta: Manusia semakin jauh dari Agama..Apa tindakan yg kita telah, sedang dan akan buat?.
Teruk mcm mana keadaan umat ini, Allah s.w.t. tidak akan turunkan Rasul lagi utk menyeru mereka kepada Allah...Semua yg beragama Islam adalah bertanggungjawab...

So, sama2 muhasabah diri dan ambil tindakan segera.. Sudahkah kita menjadi Hamba Allah dlm erti kata yg sebenar. Adakah kita telah tegakkan hukum Allah atas diri kita, anak isteri, ibu bapa, kaum keluarga, jiran , penduduk kampung dan umat seluruh alam...

Bagaimana dgn solat kita dan mereka semua? "Barangsiapa meninggalkan solat, seolah-olah meruntuhkan Agama.."

Anonymous said...

ape tajuk lagu video ni ye???

Anonymous said...

cuba salafussoleh buat research ttg perkara ni...

http://pakabu-masakini.blogspot.com/2009/04/perang-nuklear-zaman-tamadun-india-3500.html

Anonymous said...

subhanaallah

Anonymous said...

Assalamualaikum.
benar kata saudara brofat. jika kita kembali kepada ISLAM yg asli, maka kita akan terhindar dr pengaruh lain. apa yg penting perlu bermula dari DALAM DIRI kita.

usaha atas IMAN

-Abu Ma'thur Al-Tabra'

Anonymous said...

fuh!!! tak sangka sungguh selama ini kita hidup dalam bayangan penipuan sejarah. konspirasi(fitnah) paling hina antara seluruh zaman. seharusnya menyalahkan diri sendiri kerana kekurangan ilmu agama islam di minda. semua ini menyebabkan diri rasa bersalah dan bodoh. harapan kepada generasi muda supaya sedar dan berubah untuk saudara islam kita juga.

Anonymous said...

123

rajahasbullah on March 16, 2011 at 9:39 PM said...

assalamualaikum kepada sahabat-sahabat semua jangan salahkan subjek sjrah tp salahkan org yg menulis tentang sejarah itu sndri..
seperti kata Za'aba mengapa perlu kita lupakan benda lepas sedang itu menjadi panduan kita..
Josel Rizal pun ada berkata untuk kenal sesuatu bangsa ketahui dulu sejarah bangsa tersebut.

Amirul Ashraf a..k.a Kentang on March 17, 2011 at 2:00 PM said...

video neyh bnayk memebuka mata ak tentang sejarh...
sejarah yang diajar kat ak slame neyh hanya pembohongan semata2..
=P

Anonymous said...

Assalam,

Saya mohon izin mencelah. Ada komen atas tu "Lelaki Islam boleh kahwin perempuan Kristian? Mana boleh. Yang kita belajar Lelaki Islam boleh kahwin perempuan Kristian yg benar2 Ahli Kitab dari zaman sebelum kedatangan Islam dulu. Zaman sekarang mana ada perempuan kristian yg layak jadi ahli Kitab. Kitab depa pun dah tunggang langgang. No more real Injil. kitab Injil Nabi Isa a.s pun sudah dimansuhkan dgn diganti dgn AlQuran. Jgn sebutlah Kitab New Testament spt Barnaba, Mathews etc. semua dah lari dari yg asal atas kerja2 Yahudi laknatullah. Tak boleh pakai maaa..Only Al Quran The Truth.

Nursi on March 29, 2011 at 11:30 AM said...

Tidak semua Syiah itu ditolak, rujuk fatwa syeikh Ahmad Syaltut. Sy rasa video No. 2 itu cuba melaga-lagakan umat Islam, jgn terima bulat2, Gambar boleh di Photoshop!

Anonymous said...

saya setuju.. sebab itulah apa yang kita belajar sejarah itu tak betul sebenarnye..

Anonymous said...

TERUSKAN USAHA ANDA BERAKWAH.....BYK INFO MENARIK DARI VIDEO ANDA....SY AKAN SHAREKAN KPD KAWAN2 DAN SEBARKAN PADA YG BELUM MENGETAHUINYA....

AAK009 said...

salam..
ni adalah secebis dari klip 'the arrival'..
dalam klip yg berdurasi 6jam itu,byk konspirasi yg ada dalam dunia ini,,selamat menonton..

Anonymous said...

terdapat pendedahan yang lebih ekslusif tentang konspirasi dunia,sistem dajjal di dunia ni,pencerobhan agama,agenda orng yahudi untuk memusnahkan orang islam dan banyak lagi..sila search di youtube tentang siri the arrivals..pastikan tengok seluruh episod.download video,tengok dan nilai sendiri.kita telah lena begitu lama.bagi sesetengah orang mungkin ia merasakan apa yang dipaparkan tidak betul kerana mereka telah terbiasa hidup dengan sistem dajjal ni..sebarkan kepada yang lain...

Anonymous said...

http://www.dinar-emas.com/vatican.html#axzz1MLCaL5xA ....baca sampai abis..nilai sendiri

Anonymous said...

:nama2 tu merujuk kepada nama2 nabi lah.nama2 nabi yang disebut dalam Al-quran

.::: mr IQ :::. on May 20, 2011 at 8:52 AM said...

Kepada anonymous kat atas ni, jgnlah semberono. Apa yg dikatakan oleh leokid adalah benar. Anda sendiri sudah menulis bhw "simbol menentang iblis lahnatullah...". Jadi betullah apa yg dikatakan leokid.

Lontaran itu sebagai simbol shj. X semestinya ia tempat mengumpul syaitan. Jadi jika anda membina obselik, bukan bermakna anda membina tempat kumpul syaitan.

Kpd Admin,
sy rasa sudah jelas apa yg saudara brofat katakan, jadi cadangan saya ialah, ubahlah video tersebut jika mahu disebarkan. Pastikan ia benar2 betul dahulu.

Jika ia disebarkan, maka maklumat yg salah juga telah disebarkan. Semoga Allah membuka hati admin utk menerima cadangan saya.

(masyarakat telah keliru, jgn dikelirukan lg dgn kesilapan kita)

ahmad said...

setuju pendapat anonymous,leokid dah melampau!! mn akidah anta?

4everwan on June 26, 2011 at 11:19 PM said...

Anonymous said,dalam blog ini,awk je sorg yg sy nampak banyak COMENT.tp sy xfhm lah msj coment yg awk nak sampaikan..berubah-ubah pandangan dan pendapat Anonymous...

azril said...

terima kasih ats info ni ^^

Profesor Abdullah Taha on August 13, 2011 at 8:49 AM said...

video ni bnyk mengarut. Saya adalah org yg buat video ni.

http://theprofat.blogspot.com/2011/07/teori-konspirasi-dajjal-makar-atau.html

iman on December 12, 2011 at 4:16 PM said...

assalamualaikum
Saya Orang Indonesia, kenapa videox kok tak bisa di lihat ini !

IBU GEBU on December 16, 2011 at 11:02 PM said...

saya tak boleh tengok video ini... kerana ia private

boleh bantu tak?

Anonymous said...

sy cuba buka video kat ats tpi x bley..asyik kluar 'THE VIDEO IS PRIVATE'...cam mna nk bukak ? :'(

Anonymous said...

kenapa saya tidak oleh mengakses video nie? tahun lepas saya sempat tonton,tapi SS jadikan iya private ..sedihla jugak.

Anonymous said...

Blog ni da x diupdate ke??SS....

«Oldest ‹Older   201 – 261 of 261   Newer› Newest»

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

jalan salafus sholih Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Deluxe Templates