Monday, August 23, 2010

Peringatan Rasulullah yang dilupai muslimah

Posted by salafus-sholih at 9:09 PM
Rasulullah SAW pernah memberi peringatan yang cukup jelas kepada seluruh muslimah. Namun muslimah kini seolah-olah kurang memberi perhatian serta tindak balas sewajarnya terhadap peringatan itu. Apakah peringatan yang dilupai itu? Saksikan video ini. Semoga mendapat manfaat buat muslimah mahupun muslimin... Insyaallah.







51 comments on "Peringatan Rasulullah yang dilupai muslimah"

Anonymous said...

kita doakan lah wanita2 zaman ini diberikan hidayah oleh Allah S.W.T. agar mereka berubah.

Anonymous said...

salam ramadhan.
admin .. mintak share ... terima kasih :)

Anonymous said...

Bagus saudaraku..rasa2nya buat video lbh mdtgkn kesan yg mdalam sbb mmg ramai yg suka tonton video..apa2pun mudah2an Allah memberi hidayah kpd wanita2 muslimah kita..Aminn

PutRi on August 16, 2010 at 11:50 AM said...

Salam..
Kalau boleh tanya, saya nak tanya knp dgn sanggul tinggi? Apa kaitan sanggul tinggi dgn muslimah?

Amir said...

Rasulullah s.a.w bersabda:

"akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.

“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini”

–hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-

Anonymous said...

salam...mintak share..

Anonymous said...

semoga aku menjadi wanita yang baik2 amin insyallah...allahumma minannar ya allah..

haleeda said...

salam..knape xley tgk??

Anonymous said...

assalamualaikum...
cemana nak tgk vid ni? cam private jer

Anonymous said...

minta share..

Anonymous said...

hmmm,,,bes..

Anonymous said...

slm....
xbole tgk la...
mcm mne nk tgk...
sye xde blog acct...

Anonymous said...

salam..
cmne nk tgk??

bbpink_90 on August 18, 2010 at 10:15 PM said...

knp private ??

Anonymous said...

salam....mohon sahre..=)

salafus-sholih on August 23, 2010 at 1:59 PM said...

Salam. Maaf terpaksa mengambil masa lama untuk mengedit balik video ini. Harap, tak kira muslimah mahupon muslimin dapat manfat bersama. Wassalam.

pelangi88 said...

..alhamdulillah...terima kasih atas p'ingatan..semoga mendapat manfaat bersama..InsyaAllah..

nur on August 23, 2010 at 6:47 PM said...

smoga Allah melindungiku... =)

Anonymous said...

ingin ana letakkan peringatan ni dalam fb ana..tumpang tulis ya..

Anonymous said...

salam.. mintak share utk renungan brsama

Anonymous said...

salam...smoga ana & shbt skalian diberikan hidayah yg berterusan untk istiqamah...biar dikata kolot berfesyen agar redha Ilahi mengiringi....mohon share untk manfaat smua... Barakallahu Fik....

Anonymous said...

salam..
mntk share video nih..

Anonymous said...

admin ,mntak share yer... :)

Anonymous said...

salam...rasanye inilah blog yg plg byk berkongsi clip berinformasi dan menyentuh jiwa...telah lama saya mencari rakyat tempatan yg mampu menghasilkan clip seperti ini dan Alhamdulillah Allah telah mempertemukan dgn saudara...syabas saya ucapkan dan mohon share ye...:-))

Anonymous said...

salam mohon share yer...

Anonymous said...

"..golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia..."

–hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-

nak tanya..apa maksud ayat ni pula?bole huraikan?syukran

sayuri90 on October 2, 2010 at 4:37 PM said...

assalamualaikum wbt..mohon share..syukran di atas peringatan..

ain said...

thank u.. =)

ain on October 3, 2010 at 2:15 AM said...

mnta izin share.. =)

Anonymous said...

mohon izin d share

Adah Hamidah - Bila Akal Mula Berfikir, Hati Akan Mentafsir - on October 4, 2010 at 8:47 AM said...

mohon share :) syukran...

Anonymous said...

Assalamualaikum,

sy tertanya apakah pesanan Rasulullah S.A.W kpd wanita? sebab x semua org dididik dengan ilmu yg sama. Jd ade yg x tau... sy harap saudara bole memaparkn nasihat Rasulullah S.A.W berkaitan dgn video ini.

Anonymous said...

ak pm ada kwn pmpuan nih yg ske pkai tdung yg npis...da byk kali ak nasihat die x dgr....

Siti Najihah Adeli on October 4, 2010 at 4:03 PM said...

alhamdulillah..syukran buat video ni. menarik.

Anonymous said...

salam, mintk izin share ye.

Anonymous said...

salam...izinkan saya share video ini...

semoga Allah melindungi aku dari kelalaian..

Anonymous said...

salam..sye mntk izin share ye

Anonymous said...

salam.good video.minta share

Anonymous said...

salam

mintak izin share =)

Anonymous said...

like :)

niwa on October 19, 2010 at 10:04 AM said...

mohon share di fcbook..izinkn sy `~

Anonymous said...

salam..minta izin nak share

thcoxea on November 3, 2010 at 9:45 AM said...

salam...
saya keliru dengan beberapa hal dalam menjadikan diri ini muslimah yang solehah diantaranya:
1) menghiaskan diri seperti make-up - secara normalnya wanita bekerja dan perkara itu menjadi normal dan make up juga menjadi syarat tak rasmi untuk bekerja sebagai wakil syarikat dan imej syarikat, adakah dengan cara saya make up sederhana untuk menjaga imej syarikat dan imej keluarga iaitu tidak memalukan suami apabila berada dalam masyarakat. adakah cara ini salah atau betul?

2) bertudung untuk mematuhi hukum agama tetapi tidak ikhlas atau tidak bertudung tetapi ikhlas untuk memakainya bila sampai masa dan terbuka hati untuk memamkainya.yang mana satu lebih baik? hal ini byk mengelirukan walau pun memahami tuntutan agama

admin....
sila berikan tunjuk ajar....
terima kasih

salafus-sholih on November 3, 2010 at 1:46 PM said...

salam,

yg pertama... betul, cukuplah berhias secara bersederhana iaitu utk menutup muka yg pucat, lesu dan sebagainya. tidak perlulah berlebihan2 sehingga menarik perhatian ramai.

yg kedua... Allah memerintahkan melaksanakan hukumNya tidak kira ikhlas ke tidak. Sekurang2nya mereka yang telah bertudung tidak kira ikhlas ke tidak, telah lepas salah satu perintahNya, dan samaada ikhlas ke tidak, biar Allah sahaja yg menilainya. Kalu soal ikhlas dijadikan isu, maka ramai yg bg alasan xnak solat kerana menyatakan tidak ikhlas.

salafus-sholih on November 3, 2010 at 1:48 PM said...

Kepada anonymous yg tertanya2 apakah pesanan Rasulullah S.A.W kpd wanita... ianya ada dinyatakan di dalam video ni la, perhatikan betul2 =)

thcoxea on November 4, 2010 at 7:53 AM said...

salam...
terima kasih admin...ok skang betul2 memahaminya...jadi saya akan ambik iktibar dari semuanya....
terima kasih juga memberi pandangan yg sangat logik untuk renungan

Anonymous said...

asalamualaikum ,
apa yang saudara muslimin dan musliman lihat dari video , baik untok semua
dari itu secara peribadi saya marilah kita semua
berdoa untuk diri sendiri, keluarga ,serta saudara muslimin dan muslimat semoga kita diberi hidayah ,petujuk dan setiasa dalam perlindongan ALLAh......amin

Anonymous said...

tolong beri tunjuk ajar..
wanita perlu di pimpin

Anonymous said...

Ana minta ijin untuk mengeshare, jazakallah

amin_azra on July 7, 2012 at 12:08 AM said...

ya...mari kita berdoa semua untuk sodara-sodara kita muslimin dan muslimat agar Allah SWT mengucukan hidayahnya....!

Anonymous said...

Saya mahu berubah :') tetapi tiada kekuatan , masih tiada kekuatan :'D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

jalan salafus sholih Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Deluxe Templates