Saturday, December 25, 2010

Membongkar hakikat syiah

Posted by salafus-sholih at 9:36 PM
[Gambaran 12 imam oleh syiah imamiah]


Tindakan JAIS menyerbu markas syiah di Gombak baru-baru ini mendapat perhatian ramai. Segelintir daripada kita tidak bersetuju dengan tindakan JAIS itu seolah-olah tindakan ala talibanisasi. Namun perbezaan pandangan mengenai cara menangani gejala syiah ini tidaklah menjadi persoalan yang ketara.

Tetapi yang amat membimbangkan di sini adalah ramai dikalangan kita tidak memahami apakah sebenarnya di sebalik ‘mazhab’ syiah sehingga difatwa sesat oleh JAKIM. Sebahagian daripada kita terlampau bertoleransi dengan mereka, menganggap mereka hanyalah salah satu mazhab sahaja dalam Islam umpama perbezaan mazhab Syafiee, maliki, hanafi dan hanbali. Akibat daripada kurangnya pemahaman ini juga menyebabkan sekelompok daripada kita terpedaya dengan 'islamik'nya negara Iran dan taksub dengan pemimpinnya, Ahmadenijad sehingga menjadikan mereka idola yang disanjungi.

Atas keperihatinan ini, di sini kami menyertakan video yang dapat membantu anda memahami hakikat sebenarnya syiah. Harap sangat dapat meluangkan sedikit masa, insyaallah bermanfaat.







351 comments on "Membongkar hakikat syiah"

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 351   Newer›   Newest»
Anonymous said...

salam...ana tak tahu nak cakap macam mana lagi puak2 syiah nie...ana tengok video harian metro berkas sarang syiah baru2 nie kat lman harian metro depa sampai taksub nak pertahankan syiah...ana tak tahu macam mana kita nak menyedarkan mereka....wallahualam...

afuan shah on December 26, 2010 at 9:24 AM said...

salam..itulah..sekarang nu manusia x dpt nak bezakan mana 1 baek n buruk...semua sama bg mereka..
semua ni sebab kekuranga ilmu yang menjurus kepada keruntuhan umat..

Hitam-kertas-Putih on December 26, 2010 at 10:50 AM said...

Menarik isu pasal mazhab ni. Saya pun banyak lagi yang tak tahu pasal bab ni. Segala sesuatu yang Allah s.w.t ciptakan itu mesti ada sebabnya. Sebab itu Allah mengurniakan manusia akal untuk berfikir dan saling memahami. Bagus post ni, harap dapat dibanyakkan lagi di masa-masa akan datang, bagus untuk yang kurang ilmu macam saya ni. Terima kasih.

pex91 on December 26, 2010 at 11:54 AM said...

syiah nie da terang2 sesat lg menyesatkn..mcmna boleh ada lg org yg terpengaruh dgn depa..JAKIM kna buat pemantuan yg lbh teliti untuk membanteras diowg nie..

Anonymous said...

salam warahmatullah,

video pertama, pada saat 0:17 ialah daripada Yasir Al Habib, iaitu Ulama yg hidupnya dalam buangan. kini di London.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yasser_Al-Habib
dia merupakan Syiah Rafida, yang tidak diiktiraf. http://en.wikipedia.org/wiki/Rafida

Syiah yang di iktiraf ialah Syiaf Zaidiyah dan Ja'fari. Di Iran ialah kebanyakan Syiaf Ja'fari ataupun Syiah Imamah (Imamiyah). Ja'fari sempena nama daripada Imam Ja'fari as Sadiq (Guru kepada Imam Malik( Mazhab Sunni). Penangkapan di sri gombak juga ialah Syiah Ja'fari. Ulama' dunia berusaha keras menyatukan Syiah dan Sunni. Tapi sayang malaysia tidak terlibat.
Lebih rujuk disini :
- http://en.wikipedia.org/wiki/Amman_Message
- http://www.ammanmessage.com/

Lagi berkaitan dengan syiah oleh Tuan Guru Haji Hadi Awang. (Audio Speech)
- http://mazhab.sementoji.net/v1/?p=18
- http://mazhab.sementoji.net/v1/?p=19

Jadi Pada mereka yang menuduh syiah itu sesat. hati-hatilah jika anda kurang arif. Maklumat yang saya beri ini sangat sedikit. selanjutnya bergantung pada anda. dan lebih2 lagi penulis yg seolah2 hanya menunjukkan negetivity of syiah. Hati2 lah, kerana Fitnah itu lebih berat dari membunuh. Anda lebih arif dari saya rasanya tentang ini.

Saya kagum dgn video2 penulis yang mengajak membaik pulih aqidah, tetapi dalam isu syiah ini, saya rasa penulis kurang kaji selidik. Maaf.

Wallahua'lam. peace.
"Saya tidak bermazhab Syiah, Tetapi Saya Mencintai Ahlul Bayt.". ;)

Anonymous said...

Errr. anonymous atas, bagaimana nak menyatukan sunni dan syiah sedangkan syiah sedang meratah sunni di iran dan iraq? Anda nak kata yg lakukan itu bkn syiah?

Bagaimana pula pandangan syiah yg kata quran skarang tak lengkap? Quran yg sbenar adalah 2 kali ganda tebal? Anda nak nafikan dan nak kata tu syiah yg telah tersesat?

Bagaimana pula dengan syiah yg mengkafirkan para sahabat dan menghina isteri2 nabi? tu pon syiah dlm buangan juga?

Syiah oh syiah... sampai sekarang bertaqiyah. Putar belit nafikan kesesatan mereka. Maka tak hairan menjadi ajaran sesat tertua dunia!

Anonymous said...

kamu menanti jawapan daripada aku tentang syiah atau kamu harus membuat research tentang syiah?

maka kamu setuju Iraq,Iran,Lubnan atau 500 Juta orang Syiah di seluruh dunia Sesat?

Hint : Amman Message.
http://ammanmessage.com/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=60
http://en.wikipedia.org/wiki/Amman_Message
Persoalan : Kenapa Malaysia tidak dijemput?

p/s: Kalaulah benar sunni disembelih hari-hari di Iran, Turkey dan Iraq Oleh Syiah Ja'fari dan Zaidiyah, sila nyatakan bukti news untuk masa terdekat ini. Malah baru2 ini, PM Turki membuat ucapan di majlis Ashura Syiah.
Turkey's Erdogan Delivers Speech To Ashura Mourners - First Time Ever
http://www.youtube.com/watch?v=ujWtYrQhckE

p/s 2 : Jika sesat, kenapa mereka (syiah) dibenarkan pergi Haji.

p/s 3: Kenapa mereka(syiah) boleh belajar di Univ Al Azhar?

p/s 4 : Saya ragu-ragu dengan malaysia, kenapa takut bersatu dengan syiah? kalau darah sunni dihalalkan oleh syiah, pasti sudah lama tercetus perang dalam malaysia sendiri.

Musuh Dalam Selimut : Syiah Rafidhah, yang menentang penyatu paduan sunni-syiah. Mereka mengutuk Aishah dan Sahabat Rasulullah S.A.W.

Wallahua'lam. peace.
"Saya tidak bermazhab Syiah, Tetapi Saya Mencintai Ahlul Bayt.". ;)

Anonymous said...

kamu menanti jawapan tentang syiah atau kamu harus membuat research tentang syiah?

MAN JADDA WAJADDA

Wallahua'lam. peace.
"Saya tidak bermazhab Syiah, Tetapi Saya Mencintai Ahlul Bayt.". ;)

salafus-sholih on December 26, 2010 at 7:55 PM said...

Salam,

Anonymous, selaku orang awam... cukuplah kita bertaqliq kpd para ulama. Anda asyik bertanya pasal research2, tetapi cukupkah anda buat research ttg syiah yg anda sanjungi itu? Anda pulak yg kita tgk berlebih2 dr para ulama.

Kita ikutlah pandangan sederhana dari Syeikh Yusof Qaradhawi ni "...aku katakan tentang Syiah; sesungguhnya mereka kumpulan bid'ah bukan kuffar, ini disepakati kalangan Ahli Sunnah, jika aku tidak mengatakan ini bermakna aku telah menafikan, kerana sesungguhnya kebenaran itu tidak berbilang-bilang... pendirianku ini adalah pendirian setiap alim Sunni yang sederhana terhadap Syiah Imam 12..."
(http://mufakkir-islami.blogspot.com/2010/12/syiah-kumpulan-bidah.html)

Tentang persoalan2 anda itu...

1. Kehadiran Erdogan ke Asyura juga dah dijawab Yusof Qaradhawi "Kehadiran Tayyip Erdogan ke Asyura hanyalah berasaskan dimensi politik, lebih-lebih lagi beliau dikenali sebagai seorang negarawan dan amat berdiplomasi, dan ia adalah satu percubaan daripadanya untuk meraikan pelbagai peringkat rakyat Turki, lebih-lebih lagi untuk memenangi hati golongan A'lawi sebagaimana beliau lakukan juga kepada golongan Kurdi"
(http://mufakkir-islami.blogspot.com/2010/12/al-qaradawi-jawab-kehadiran-erdogan-ke.html)

2. Permergian penganut syiah ke mekah atas kapasiti individu. Haji penganut syiah adalah atas kemurahan hati dan sangkaan baik ahlus sunnah selagi mana mereka tidak menunjukkan ke'syiah'an secara nyata. Tambahan pula, tiada pengenalan pada mana2 dokumen atau IC yang memperkenalkan mereka sebagai syiah mahupun sunni, jadi ianya lebih kepada pengurusan teknikal semata2. Rasul Melayu dan Ayah pin pon boleh pergi Haji jika mereka mahu...

3. Soalan ini sama mcm soalan kedua. Lepas ni jgn tanya pulak kenapa penganut syiah boleh belajar kat UIA, boleh masuk masjid sunni, bla bla bla...

4. Usaha penyatuan sunni dan syiah bkn bermula dgn amman message tu sahaja, tapi sudah bermula sejak zaman berzaman. Malah Hassan al-banna turut berusaha untuk penyatuan ini, tapi malangnya syiah terkenal dgn taqiahnya. Berpura-pura di meja rundingan, tetapi menunjuk wajah sebenar pd kemudiannya. Jika ingin bersatu, berhenti dari mengkafirkan para sahabat dan para isteri Rasulullah SAW. Berhenti dari mengatakan quran tidak lengkap. Berhenti dari bertaqiah yg merosakkan agama. Tinggalkan akidah yg menyesatkan itu!

Akhir kata, tidak perlu menjadi syiah untuk mencintai Ahlul Bayt. Kami ahlus sunnah turut mencintai Ali, al-Hassan, al-Hussein dan kami juga mencintai Abu Bakar, Umar, uthman dan ummi mukmini Aisyah! Sekian, wassalam.

Ezhekhyel Leon Takeshi on December 26, 2010 at 8:22 PM said...

maaf jika passbye here.
Being truth about shiah , 99% of their faith about Islam is totally out of boundary. The most truth is their statement regarding the Holy Quran has been distorted where the real Holy Quran will bring down by the last Imam during Raj'a event trigger. Instead they claimed that Al-Quran was deducted the contain and they also added the 2 surah differ from Sunnah wal Jamaah's Quran which are Surah Al Wilayat and Surah Al Nurain. instead about the case of The Sahabat turned apostle , realy eager disagreed on the 2 khulafa' ar-rasyiddin which are Umar r.a and Abu Bakar r.a . Some Shiah also proclaims the ummatul mumineed were responsible for the demise of Nabi Muhammad saw. The most terrible faith of Shia is their IMAM is greater than the prophet and angels. When you heard their adzan , there was add on of new adzan which are added Ali as a wali allah. They get worst on allah's Zat which their statement said they belief allah is at time of ignorant(BADAA). Differ also from Sunni, Shia promote deceit and lies (taqqiyah). Shia also encourage adultry and fornication(Mutaah). Some shia also belief in SUnni .There are just some review of the what Shia on my point. Some shia is still considered as a muslim but the Most clearly out of boundary of Islam itself such as Immamiah.

Anonymous said...

salam warahmatullah,

nampaknya saya disalah tafsir. Saya Minta Maaf jika cara saya nampak keterlaluan. Minta Maaf jika tidak diundang. Minta Maaf jika kurang ajar. Niat saya baik.. ajak berfikir bersama-sama... dan bukan malabel sesuka hati.

saya sedih bila saudara samakan syiah dan ayah pin dan rasul melayu. seoalah2 setuju yang syiah ajaran sesat.
p/s : Adakah Syiah di interview macam Rasul Melayu? tiada.. kenapa ya?

Lihat syiah sri gombak di interview oleh Tv Al Hijrah, taktau keluar tv ke tak. wallahua'alam
http://www.youtube.com/watch?v=2EwQaeiM4z4

sila baca luahan salah sorang syiah yg terlibat di sri gombak
http://penarikbeca.blogspot.com/2010/12/apa-salahnya-diburu-saya-seperti.html

saya sedaya upaya cuba, mengajak supaya kita lebih perinci tentang syiah. Bukan menuduh melulu. Syiah juga terdapat banyak mazhab. Sekali lagi saya ulangi..
Ja'fari dan Zaidiyah di iktiraf.

yang memperlekehkan Para Sahabat dan Keluarga Rasulullah S.A.W HANYALAH SYIAH RAFIDHAH

Jangan memperlekeh Amman Message, sedang Sheikh Qaradawi juga terlibat sama dalam Amman Message. Ia satu usaha murni mengumpulkan ulama' dunia, tapi sayang malaysia tiada. taktau mengapa, adakah malaysia tiada ulama? mana Ahlus Sunnah Malaysia? Hmm macam ada Ustadz Hadi kata, "Kadang-kadang kita kata, kita Ahli Sunnah, tetapi sebenar Ahli Punah."
Sheikh Qaradawi juga tidak malabelkan syiah sesat.

Lihat bagaimana fitnah tersebar di arab
http://www.youtube.com/watch?v=aRYdg0ch15g&NR=1
HANYA KERANA MULUT SORANG.. habis rosak syiah. begitu?

TOLONG LIHAT INI FATWA DARI SYIAH
"Insulting Symbols of Sunni Brothers Forbidden": Imam Khamenei
"World Shia Leader, Imam Sayyed Ali Khamenei, issued a fatwa, declared unlawful the insulting Prophet's wife Aisha, and any of the Sunni Islamic symbols."
http://abna.ir/data.asp?lang=3&id=207222

"Al-Azhar Chancellor Welcomes Imam Khamenei's Fatwa"
http://abna.ir/data.asp?lang=3&Id=207276

"Such insults have always been a source of controversy and dispute between Shia and Sunni Muslims and barred them"

AKHIR KATA, TUJUAN AKU BUKAN KATA AKU HEBAT.. TETAPI hanyalah tegur-menegur, berpesan-pesan, ajak berfikir, mengajak perpaduan dgn syiah ja'fari dan zaidiyah. (Yang termaktub dalam Amman Message). Dan Minta maaf jika tidak diundang.

"NO Sunni or Syiah in Quran, Only Islam" - Zakir Naik.

Wallahua'lam. peace.
"Saya tidak bermazhab Syiah, Tetapi Saya Mencintai Ahlul Bayt". ;)

Anonymous said...

Salam utk tuan punya blog yg dihormati,

berikut ialah temuramah dengan Ustaz Kamil Zuhairi (Syiah) yang di tangkap oleh JAIS.

"Syiah serah memo, tuntut maaf terbuka"
http://www.youtube.com/watch?v=otF6Xw1X8Co

thcoxea on December 28, 2010 at 10:47 AM said...

Salam....
Issue ini dah terlalu lama tenat, sejak wafatnya Nabi Muhammad. Dimana sesetengah golongan yang terlalu tabsub dengan personaliti seseorang sehingga lupa dengan ajaran sebenar dan tuntutan Islam...banyak kes begini berlaku terhadap pertubuhan yang lain kononnya idealogi mereka hebat dan terbaik seperti contoh Al-Fatah di Palestine yang sering menafikan Hamas. sedangkan jika benar tujuannya untuk menegak Islam kenapa tidak sahaja bersatu menentang pada musuh Allah. sudah tentu ada agenda lain yang dipentingkan sehingga lupakan Jihad ke Jalan Allah dan mengabaikan nilai kemanusiaan yang dituntut oleh Islam.

Sebelum wafatnya Nabi S.A.W, baginda pernah berdoa 3 perkara untuk umat manusia.
1) umat Islam akhir zaman tidak akan mati dalam kebuluran
2) Agama Islam itu terpelihara dan tidak akan hilang sehingga kiamat,walaupun dihapuskan oleh anti Islam. Jatuhnya Islam disesuatu tempat akan bercambah ditempat yang lain (contoh jatuhnya Islam di Sepanyol tetapi dalam waktu yang sama Islam berkembang pesat di Asia Tenggara)
3) berdoa supaya hati bangsa2 arab itu bersatu dan tidak berpecah belah sehingga kiamat.

Doa 1) dan 2)di makbulkan Allah tetapi doa yang 3) tidak kerana Allah ingin menguji keimanan golongan Arab.Dan mungkin jua Allah ingin menguji umat Islam selain arab untuk bersatu padu membantu bangsa arab itu sendiri. kerana Islam bukan untuk golongan arab sahaja malah untuk seluruh Umat manusia.
bersama2 kita ingat-mengingati diantara sesama Islam.

Maafkan saya jika saya tersalah infomasi tujuan saya adalah untuk kita bersama mempertahankan Islam walaupun kita bukan golongan yang tertindas. tetapi umat Islam sudah terlalu lama ditindas.

anti-rafidhah said...

Syiah berbohong atas nama imam2 yg mereka panggil imam 12. Penisbahan nama kepada Ja'far As-Sadiq juga termasuk penipuan, kerana Ja'far seumur hidupnya menetap dan wafat di Madinah. Dia tidak pernah mengunjungi Kufah, Basrah atau bandar-bandar lain lalu bagaimana Syiah Ja'fariyah diasaskan?

salafus-sholih on December 28, 2010 at 2:55 PM said...

Anonymous… saya quote balik apa yg dikatakan syeikh yusof qaradhawi. "...aku katakan tentang Syiah; sesungguhnya mereka KUMPULAN BIDA’AH bukan kuffar, ini disepakati kalangan Ahli Sunnah, jika aku tidak mengatakan ini bermakna aku telah menafikan, kerana sesungguhnya kebenaran itu tidak berbilang-bilang... pendirianku ini adalah pendirian setiap alim Sunni yang sederhana terhadap Syiah Imam 12..." Dan kaitkan hadis Rasulullah SAW ini. “seburuk-buruk perkara ialah perkara yang direka-reka dan setiap yang direka itu adalah bidaah dan setiap bidaah adalah SESAT” (Riwayat Muslim).

Syeikh yusof qaradhawi yg terkenal dengan pandangan sederhananya pon mengatakan syiah imamiyah terbabit dalam melakukan bida’ah2 yg begitu banyak sekali. Dgr juga saranan syeikh yusof qaradhawi di sini, http://www.youtube.com/watch?v=mwzNZPNaoJw. Maka jika kalian hendak bersatu, berhenti dari mengatakan Abu Bakar, Umar, dan Uthman adalah kafir. Berhenti dari menghina isteri2 yg disayangi Rasulullah SAW. Berhenti dari mengatakan Quran tak lengkap. Dan berhenti dari kesemua aqidah yg menyesatkan itu!

Kita berharap anda yg mengaku bukan dari kalangan syiah ni, tidak bertaqiyah. Sememangnya kebiasan penganut syiah mengaku bermazhab ja’fari di dpn sini tetapi menonjolkan akidah rafidhahnya di blakang. Tidak hairan sampai sekarang kita tak pernah dapat bersatu sejak zaman empat imam besar selagi syiah bermain2 dgn taqiyahnya. Wallahualam.

bintNaim on December 28, 2010 at 11:39 PM said...

Jazakillah for sharing this. Tak sangka pula fenomena syiah ni tlh menjadi begitu besar di malaysia.

bintNaim on December 28, 2010 at 11:44 PM said...

May Allah guides us all to the straight path.
Indeed, by HIS will the truth will prevail and falsehood will be diminished.

Anonymous said...

Salam Warahmatullah..

kini saya disangka buruk.. adakah Ahlus Sunnah Wal Jamaah di ajar utk bersangka buruk? LoL.

Penat saya explen.. nak ajak perpaduan. tapi sebab "KEWASPADAAN" atau yang melampau. atau "BERSANGKA BURUK".

"You know it's a sickness. There are many learned men but their minds are so prejudiced. They are just looking for faults."
(Sh. Ahmed Deedat)
- http://www.youtube.com/watch?v=ZrPPx2Cl_p8

http://www.inminds.co.uk/unity.html
Sunni-Shia Unity
A lecture by Shaykh Ahmad Deedat

Anyway, itu pendapat Sheikh Qaradawi. Tapi juga masih Sheikh Qaradawi mengajak perpaduan, apa guna beliau terlibat dengan Amman Message?

Wallahua'lam. peace.
"Saya seorang Islam, Saya Mencintai Ahlul Bayt". ;)

Anonymous said...

Islam agama mudah, buat apa nak susah-susah..

Tiada Tuhan Melainkan Allah,

Nabi Muhammad Pesuruh Allah

rukun Islam :5

rukun Iman :6

setel..InsyaAllah Allah akan terima

buat perkara yang disuruh tinggal perkara yang dilarang

jangan hina sahabat Nabi
Jangan hina isteri Nabi

InsyaAllah boleh masuk syurga..semuanya dengan izin Allah

Hamba kpd AL HAQ said...

Sekadar berkongsi...Syiah@Mazhab Jafariyyah dan Syiah@Mazhab Zaidiyyah hanya merujuk kpd pendapat fekah dua org tokoh ahlul bait SALAFUS SOLEH yg tdk dipertikaikan ketinggian ilmu dan amal mereka iaitu Iman Jaafar As Sadiq dan Iman Zaid bin Ali bin Al Husin...Mazhab Jafariyyah sendiri telah dipelajari oleh Iman Abu Hanifah dan Iman Syafiee ....bermula abad ke 13 kedua2 ajaran ini mulai luput..
Mazhab Jafariyyah tdk dipakai lagi semenjak pemuka2 ahlul bait mengambil keputusan utk berpegang pd Mazhab Syafiee semenjak abab ke 9M....selepas daripada itu golongan syiah yang tinggal hanyalah syiah rafidhah@pelampau dan yang dikatakan syiah pd hariini dimana mana pun MERUJUK semata mata kpd syiah rafidhah,syiah gulat atau syiah pelampau...Ingat syiah mengamalkan Taqiyyah@berpura pura@talam dua muka.. mereka boleh mendakwa meraka berasal dari syiah Jafariyyah@Zaidiyyah.....nak pastikan betul atau tidak telitikan balik syariat@akidah mereka....namun majoriti syiah sekarang tiada bezanya dengan rasul kahar dan ayah pin...mereka umpama AJARAN SESAT yang diiktiraf...terlalu jauh akidah mereka yang menyeleweng dri ASWJ...INGAT!!!! dari 73 golongan hanya satu yang diterima....kepada pengikut syiah pintu taubat masih terbuka...kepada ASWJ yang sentiasa memihak kpd syiah dengan alasan menyatukan Islam tambahkan ilmu dan kaji sejarah....wasslam..

Anonymous said...

yang bercakap diatas semua merepek, karut , jahil ..alat zionis..shiah dah buat torpedo, heli, space shuttle, nano technology, jet fighter, and many more..korang sebuk hal hal sejarah silam dan fikah yang luas dan dlam itu..merepek kepala sunni di mekah najis amerika ...malulah sikit dengan hassan nasrallah , mahmud ahmedinejad yang bersatu dengan hamas dan erdogan(shiah dan sunni jadi umat islam)..cis hampas..belajar dari sumbernya jangan nganga dengar CIA buat cerita nanti masuk lalat..ibnu sina dan hampir 99 peratus inteletual islam dahulu juga bermahzab shiah,,

Anonymous said...

dalam ASWJ pun bukan satu ada ribuan fahaman jangan nak perasan..dalam masia je ada macam2..yang politiknya lain, yang tasaufnya lain, yanag fikahnya lain..mana ada satu..merepek lah hang ni

Anonymous said...

harun taib pun dah jadi ulama bangang..macamni ke nak pimpin parti islam..buat cerita bohong..Imam Khomeini berwasiat..Barangsiapa yang memecahbelahkan sunii dan Shiah mereka bukan sunni mahupun shia mereka adlah alat amerika..parti pas dapat pemimpin hampas..nama saya Sukarno zaid no tel saya 0163903957..orang pas mari telefon saya atau datang jumpa saya di Kampung baru KL..

Anonymous said...

itu pasal la pas parti yang mempunyai penyokong yang mukhlis jadi juara kampung je nak kalahkan umno pun terhergeh hegeh...jangan cakap nak lawan ideologi zionis pasal pemimpin ataspun HAM PAS..orang berusaha kuat nak satukan umat islam dia buat cerita lucah..

Anonymous said...

kalau macammani pas menang pun tak tau nak buat apa..sepatunya PAS parti islam bukan Pas parti alus sunnah..islam meliputi semua mazhab yang diterima sejak berzaman barulah berjiaw besar bukan berjiwa kontot...tula belajar dengan saud al lawrence jadi tamak, dengki pemfitnah..cermin muka hampa dengan muka Khameinei yang permai dan indah itu...cerminkan muka hampa yang boncit itu dengan perut leper Ahmadinejad..cerminkan ketkuatn kamu itu dengan keberanian Nasrallah..cerminkan muka kamu yang suka perpecahan itu dengan Khomeini pencinta perpaduan dan ketakutan bagi amerika dan hamba hambanya...

Anonymous said...

aku kenal sangat orang pas..mereka memang insan bukan perasuah tetapi mereka ini malas membaca dan mengkaji..mereak ini tidak sedar mereak juga assobiyah mazhab..umno assobiyah bangsa..sama sama terjun dalam...ada ke ahmadinejad sesat, ada ke nasrallah sesat, ada ke, jabir bin hayyan father of optik sesat, sekarang ini siapa yang tolong siapa...dalam masa sunni lemas bukankah shia menunjukkan jalannya..satu lagi bilamasa sad dam ini sunni..dia bukan sunni dia penzalaim yang membunuh sunni dan shiah..takkan itu pun tak faham wahai bangang

Anonymous said...

saya berani letak no hp saya ...tel segera kalau nak tunjuk pandai..tak kiralah hang ustad ke apa ke..cakap bodoh je aku taruk

Anonymous said...

BILA ORANG SOMBONG SAYA CAKAP CARA SOMBONG TAPI BILA CAKAP NAK CARI MAKLUMAT SAYA AKAN CUBA BANTU DENGAN CARA BAIK..SUKARNO ZAID BIN YAZID 60 JALAN RAJA ALANG KAMPUNG BHARU KUALA LUMPUR

Anonymous said...

PASAL ALLAMAH QARDAWI KENAPA DIA MERACAU..PASAL ANAK DIA PUN DAH ULANG ALK DARI MESIR KE QOM..ITU PASAL LAH DIA PANIK..BUKANKAH PENGARUH DAN PENGIKUT MERUPAKAN UJIAN TERBESAR BAGI INSAN YANG MEMILIKINYA TETAPI MAKIN SUSUT APATAH LAGI YANG MELIHATKAN WAJAH MEREKA DIDEPAN PINTU RUMAHNYA

Anonymous said...

HANG CERITA PASAL BIDAAH..BIDAAH YANG PALING BESAR ADALAH PERPECAHAN..PERPECAHAN..MAKANAN DAN VITAMIN IBLIS LAKNATULAH. SAYA KAJI PUAK YANG DIKATKAN SESAT INI BERUSAHA KERAS KEARAH MENGJAK KEPADA PERPADUAN DAN HAMPA YANG SOLEH INI BERUSAHA MENCARI JALAN MENGELAKNYA..ELAKLAH TAPI MEREKA AKAN TERUS MENJAGAK KAMU SUPAYA JANGAN MASUK DALAM KETIAK BUSUK ZIONIS..

Anonymous said...

MEREKA NAK TAQIAH KE, MUTAAH KE ITU FIKAH MEREKA , APA YANG HANG NAK SIBUK...ORANG POLITIK, ORANG BERNIAGA, SUAMI ISTERI SELALU BERTAQIAH PASAL NAK JAGA PERPADUN HANG TAK SIBUK PUN, MUTAAH MEREKA BUAT MEREKA PUNYA HAL LA..KIAT SETTLE LAH HAL BUANG ANAK MACAM BUANG LIDI MANCIS NI..MISYAR HANG TAK SIBUK

Anonymous said...

KAJI KAJI PUNYAK KAJI HAMPA SEMAU ADA PENYAKIT DALAM HATI..MACAM PANDAI, MACAM HANDAL, MACAM AHLI YANG DIJAMIN SYURGA..PEGI DAH

Anonymous said...

SAMAPI SEKARANG AKU TUNGGU TEL AHLI ahLI YANG DIJAMIN SYURGA INI..JANGAN MENIKUS

Anonymous said...

kalau nak tunjuk pandai..tade pakai anonymous. apa daa.. kalau nak tunjuk pandai. pakai account google la komen. bagi profile FB ke.

Anonymous said...

NAMA DAH KASI , TEL DAH KASI , MEMANAG TAK ADA PROFILE APA TU fb ATAU GOOGLE..HANG SAPA, HANG BERANI BAGI NAMA DAN TEL NUMBER

Anonymous said...

ALAMT PUN DAH KASI, BOLEH DUDUK SEMBANG APA TAK KENA, AKU CABAR HANG BAGI HP NUMBER DEKAT SINI

SUKARNO ZAID YAZID said...

AKU TUNGGU

SUKARNO ZAID YAZID said...

NAMA AKU DAH KELUAR..APA LAGI HANG ORANG PAS KA KA ORANG SAUDI

SUKARNO ZAID YAZID said...

KE AGEN CIA ATAU ZIONIS, BAGI NAMA KITA SEMBANG

SUKARNO ZAID YAZID said...

AKU TELEFON HANG BAGI NUMBER..KITA SEMBANG, KALAU TAK HANG PUN SAMAAAAA KATUN JUGA

Anonymous said...

to akh Sukarno zaid.

asif ya, tp memg nmpk cr 'perpaduan' yg nta bw2kn mlalui kata2 nta.

p/s: ad jgk org yg suka mludah ke langit..


"Umat Islam leka mendebatkan samada mana satu yang benar, meluruskan (syiah) atau mendekap (sunni) tangan ketika bersolat. Sedang dalam masa yang sama musuh bersatu merancang untuk memotong sama sekali tangan kita" -
Almarhum Imam Ruhullah Khomeini-


Jom b'satu!! tgklah seruan 'perpaduan' yg pnuh hikmah olh Sukarno zaid Yazid ni..

aku bukan umala' on December 29, 2010 at 5:13 PM said...

salam 'alaik..

msih lg byk p'telegahan dlm klgn dua pihak ni.

msing2 nk suarakn imam diorg yg btul. nun, kt luar sne nun..b'lambak2 free-thinker yg duk sesatkn org.

biarla salafussoleh dgn pndpt die..kt blog2 org syiah pn duk asyik kutuk org sunni la..wahabi la..

tp..sy xkata syi'ah 2 sesat, ustaz sy pn lrg kate cem 2..

cumanya, hak pribadila kn tuk tulis ape kt blog sndiri. msg2 ade hujah n dalil t'sndiri.

wallahua'lam

SUKARNO ZAID YAZID said...

OK ..SAYA SETUJU PERPADUAN DIANGKAT MENJADI TOPIK, DAN SAYA BERUNDUR KEMBALI MELURUSKAN SOPAN JIKA ANDA BERLAGAK SOPAN SESAMA UMAT MUHAMMAD SAW....JANGAN TIMBULKAN LAGI KATA KATA JAHIL KITA TERHADAP PENGANUT MAZHAB LAIN...SALAM

SUKARNO ZAID YAZID said...

SAYA MOHON TAK KIRA APA ANDA FIKAHI DAN FAHAMI YANG PENTING SEKARANG INI KEMBALIKAN HAK UMAT ISLAM DI PALESTIN SEPERTIMANA YANG DIUSAHAKAN OLEH HIZBULLAH DAN HAMAS..SALAM , WAHAI SAUDARAKU PERCAYALAH PERPADUAN ITU INDAH JANGAN ANDA MENDENGAR SUMBER SAUDARA ANDA LAIN DARI PIHAK YANG MEMUSUHI KITA SAMAADA SUNNI MAHUPUN SHIAH, TAPI AWAS ANDA JANGAN MENDUGA KAMI AKAN BIARKAN ANDA MEMBUAT CERITA SPONGEBOB

SUKARNO ZAID YAZID said...

MACAMMANA SAYA TAK KASAR..KATA SALAFUSSOLEH TAPI SIARKAN VIDEO VIDEO PERPECHAAN..APA NI..FAHAMLAH ISLAM SIKIT..CUBA SIARKAN VIDEO BAGAIMANA AHMADINEJAD DAN HANIYEH BERPELUK INDAH, TUNJUKKAN VIDEO BAGAIMANA KHAMENEI DAN ULAMA SUNNI BERJABAT MESRA, TUNJUKKAN VIDEO BAGAIMANA NASRALLAH DAN MESHAAL BERPELUK KASIH..

SUKARNO ZAID YAZID said...

kebanyakkan yang cuba memberi komen tentang mazhab jaafari tidak mahir pun tentang mazhab mereka sendiri...macammana nak komen tentang ahlul bait a.s..lagila kabur..kalau kita tanya siapakah diantara guru imam hanafi yang paling senior pun ternganga..sudahlah kalau nak kenal islam dan muhammad saw kajilah semenjak adam as dan keturunannnya yang terpelihara dan juga kajilah iblis serta qabil dan keturuinannya yang mengikuti , mengganggu serta membunuh setipa para anbiya dan keturunan mereka hinggalah dunia ini dipanggil kembali ILAHI

Anonymous said...

ok la sukarno zaid yadid......

anda b'hak p'thnkn apa yg anda rskn btul.
di blog2 pngikut syiah pn..ahli2 sunni p'thnkn mreka btul.
xb'kesudahan..

trus trang... sy seorg pngikut sunni.
ttapi sy mngagumi ahmadinajad..
tmbh jika dikaji tntg asal usul bgsa beliau, xsgka pula dia mnntg yahudi. subhanallah...

b'ibadahlah sptmn yg diprnthkn olh Allah dan adiajarkn olh Muhammad s.a.w.. dan b'taqwalah kpdNa.. sy buknlh ahli fuqaha bab2 hukum..slagimn mngEsakn Allah...dia ttp b'iman pd pndgn sy.. tp, hrus diingat, mengEsakn Allah pd stiap keadaan.

dan jgn b'lebih2an...

islam bukn agama yg mnyulitkn dan mmudaratkn.

simple..

sy sokong sruan sukarno zaid yazid utk kita lbh fokus pd ksgsaraan rkyt Palestin.

cuma pringatn sy, salafus sholih b'hak mnulis apa yg diijtihadknnya mlalui dalil2 dan hujah2 t'tentu.

wallahua'lam

Anonymous said...

saya jg p'nah mnziarahi blog2 pngikut syiah yg b'gelar ustaz dan ustazah...

ttapi maaf sy katakn jwpn salafus sholih yg b'usia lbh muda tmpk lbh matang x tidak b'emosi. sdgkn, sy b'tanya dgn pnuh hikmah.

xhenti2..fitnah dilemparkn kpd Aisyah, Umar dan Abu Bakar...

justeru, mreka yg b'minat dgn islam mlh mnjauhkn diri dr islam.. apabila ditanya, dimarah dan dicela.. itu bukn ajaran Muhammad s.a.w..

Jika dia b'tanya krn ingin tahu, smpaikn dgn cr yg dia blh fhm dgn hikmah..mngikut dialeknya.. jika dia b'tanya utk mmp'tikai, palingkn wajah drnya.. mudh kn?

b'saksikn Allah SWT, sy cbr kita smua utk lbh mmp'bykn amal dan bkal mghdp Allah s'ta bkerja utk islam dgn sbaiknya..dr b'telagah dan mnuduh antara 1 sama lain baik d blog ahli sunni mahupun syiah (smua sama shj..sy dh visit biidznillah).

tp, sy suka komen di sini atas komen2 yg sy kira b'hikmah dr komen2 d blog lain..maaf, atas kjujurn t'sbut.

sy seorg bkl guru yg sdg b'hdpn dgn pr pljr yg 'free thinker'. p'kara ini lbh mrumitkn sdgkn nama pd ic adlh nama islam.

sdgkn anda x habis2 b'telagah tntg p'bezaan pndpt ni.

smoga b'oleh hidayah Allah da smoga kita x mnghdpNya sbg mnusia yg rugi lagi muflis..

wassalam wbt

SUKARNO ZAID YAZID said...

ah...itula modal hampa..shiah kutuk sahabat..shiah kutuk isteri nabi..tapi hampa tak kesah pun seluruh keluarga suci Muhammad saw dibunuh macam bangsat...

SUKARNO ZAID YAZID said...

hujah hujahlah tapi hampa tak habis habis cerita hal hal yang mampu merenggangkan lagi hubungan sesama islam..dr nejad yahudi..? sila jawap dengannya jika anda sudah sama2 menemui Pencipta kamu...bukankah saya dah katakan jangan buat cerita lama, saya tengok korang semua sangat dengkel dengan perkembangan islam didunia ini..kalau saya cakap saud family ada darah yahudi mekah, hang marah tak walaupun ada kenyataan dan kajian begitu..so apa gunanya kita melebelkan orang itu dan orang ini ..aduh lecehlah nak bercakap dengan puak puak yang suka perbalahan ini..cuba bangkitkan kesamaan antara sunni dan shiah yang banyak berbanding perbezaan..cuba bangkitkan silaturrahim sesama insan samaada muslim , mukmin dan perpaduan dengan bukan muslim yang membenci kezaliman..bukankah golongan mereka sepertiama afrika dan amerika latin dihina dan ditindas sama seperti muslimin yang mencabar kuasa mereka,,takkan tak boleh keluar dari pemikiran tempurung,...mereak juga hambaNya..mereak juag potensi memeluk islam jika kiat curahkan rahmat Islam pada mereka..tapi mustahil dapat dicapai jika hampa semua sibuk dengan hal hal remeh dan sambal belacan..bukankah banyak negara latin sekarang ini menghalau duta zionis dari neagra mereka dan mengiktirf negara palestin..ini kerja siapa..bukankah ini kerja bersepadu Sunni Erdogan dan Shiah Dr nejad mencabar kuasa jahat dunia dan memberi mereka alternatif baru..kuasa Rahmat Kasih Sayang Islam..ha ada faham ke

SUKARNO ZAID YAZID said...

aku nak tegur sikit si bahlol AL-Haq apa ke benda ni..shiah macam ayah pin...bodoh ayah pin boleh masuk musabaqah al-quran ke..bodoh haji kahar yang basuh gajah tu mampu buat kitab fekah ke..bodoh ayah pin boleh cakap arab dangan nahu yang betuldan menafsir alquran denghan dijual diseluruh dunia dan huraikan msaalh fekah macam ulama besar ahlul bait..500 juta umat shiah didunia ni yang menjadi sebahagian umat oic , macam ayah pin ke..bangang la hang ni..macam hang ni tak boleh cakap bermadah ,cakap macam ni baru hang paham

Anonymous said...

tabik la salafus sholih..
mnjamin ksetiaan diorg ni tuk trus mnapak kt blog nta ni.

Anonymous said...

Aku hairan lah, puak-puak yang bermodalkan "Syiah mengutuk sahabat" Tapi apabila Rasulullah dihina oleh Salman Rushdie takde pulak puak-puak ni nak sensitif. Orang yang dilabelkan SESAT pulak iaitu Arwah Imam Khomeni yang berani mengeluarkan FATWA hukuman mati terhadap laknatullah Salman Rushdie sehingga satu dunia memandang serong terhadap Imam Khomeni..
Nampaknya puak-puak ini lebih taksub kat sahabat dari Rasulullah sendiri..
Satu lagi, aku percaya bahawasanya pengikut syiah diMalaysia ini ramai yang bertaklid kepada Ayatollah Ali Khamenei dimana beliau telah lama mengeluarkan fatwa melarang mana-mana pengikut syiah mengutuk atau menghina para sahabat-sahabat dan Isteri-isteri Rasulullah, jadi takde isu yang nak bermodalkan bahawasanya orang-orang syiah mengutuk sahabat.

Anonymous said...

Rasul telah beriman kepada Al Quran yang diturunkan kepadanya dari Tuhannya, demikian pula orang-orang yang beriman. Semuanya beriman kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya dan rasul-rasul-Nya. (Mereka mengatakan): "Kami tidak membeda-bedakan antara seseorangpun (dengan yang lain) dari rasul-rasul-Nya", dan mereka mengatakan: "Kami dengar dan kami taat". (Mereka berdoa): "Ampunilah kami ya Tuhan kami dan kepada Engkaulah tempat kembali". (Al-Baqara: 285)

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (An-Nisaa: 59)

Anonymous said...

Hai orang-orang beriman, apabila kamu mengadakan pembicaraan rahasia, janganlah kamu membicarakan tentang membuat dosa, permusuhan dan berbuat durhaka kepada Rasul. Dan bicarakanlah tentang membuat kebajikan dan takwa. Dan bertakwalah kepada Allah yang kepada-Nya kamu akan dikembalikan. (Al-Mujaadila: 9)

Anonymous said...

Dan Katakanlah: "Bekerjalah kamu, maka Allah dan Rasul-Nya serta orang-orang mukmin akan melihat pekerjaanmu itu, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui akan yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakan-Nya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan. (At-Tawba: 105)

Anonymous said...

Sesungguhnya Tuhanmu, Dialah yang lebih mengetahui tentang orang yang tersesat dari jalan-Nya dan Dia lebih mengetahui tentang orang orang yang mendapat petunjuk. (Al-An'aam: 117)

Anonymous said...

Apakah ada pada sisi mereka pengetahuan tentang yang gaib lalu mereka menuliskannya? (At-Tur: 41)

Anonymous said...

Apakah dia mempunyai pengetahuan tentang yang ghaib, sehingga dia mengetahui (apa yang dikatakan)? (An-Najm: 35)

Anonymous said...

Beginilah kamu, kamu ini (sewajarnya) bantah membantah tentang hal yang kamu ketahui, maka kenapa kamu bantah membantah tentang hal yang tidak kamu ketahui? Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui. (Aali Imraan: 66)

Anonymous said...

Katakanlah: "Apakah akan Kami beritahukan kepadamu tentang orang-orang yang paling merugi perbuatannya?"
Yaitu orang-orang yang telah sia-sia perbuatannya dalam kehidupan dunia ini, sedangkan mereka menyangka bahwa mereka berbuat sebaik-baiknya. (Al-Kahf: 103-104)

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar. (Al-Baqara: 153)

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul dan janganlah kamu merusakkan (pahala) amal-amalmu. (Muhammad: 33)

Anonymous said...

Dan taatilah Allah dan Rasul, supaya kamu diberi rahmat. (Aali Imraan: 132)

Anonymous said...

Pada hari ketika muka mereka dibolak-balikan dalam neraka, mereka berkata: "Alangkah baiknya, andaikata kami taat kepada Allah dan taat (pula) kepada Rasul". (Al-Ahzaab: 66)

Anonymous said...

Dan taatlah kepada Allah dan taatlah kepada Rasul-Nya, jika kamu berpaling sesungguhnya kewajiban Rasul Kami hanyalah menyampaikan (amanat Allah) dengan terang. (At-Taghaabun: 12)

Anonymous said...

Dan sesungguhnya di antara kami ada orang-orang yang taat dan ada (pula) orang-orang yang menyimpang dari kebenaran. Barangsiapa yang yang taat, maka mereka itu benar-benar telah memilih jalan yang lurus. (Al-Jinn: 14)

Anonymous said...

Katakanlah: "Taatilah Allah dan Rasul-Nya; jika kamu berpaling, maka sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang kafir". (Aali Imraan: 32)

Anonymous said...

Dan dirikanlah sembahyang, tunaikanlah zakat, dan taatlah kepada rasul, supaya kamu diberi rahmat. (An-Noor: 56)

Anonymous said...

Dan taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasul-(Nya) dan berhati-hatilah. Jika kamu berpaling, maka ketahuilah bahwa sesungguhnya kewajiban Rasul Kami, hanyalah menyampaikan (amanat Allah) dengan terang. (Al-Maaida: 92)

Anonymous said...

Katakanlah: "Hanya Allah saja Yang aku sembah dengan memurnikan ketaatan kepada-Nya dalam (menjalankan) agamaku". (Az-Zumar: 14)

Anonymous said...

Maka segeralah kembali kepada (mentaati) Allah. Sesungguhnya aku seorang pemberi peringatan yang nyata dari Allah untukmu. (Adh-Dhaariyat: 50)

Anonymous said...

Katakanlah: "Sesungguhnya aku diperintahkan supaya menyembah Allah dengan memurnikan ketaatan kepada-Nya dalam (menjalankan) agama. (Az-Zumar: 11)

Anonymous said...

Sesunguhnya Kami menurunkan kepadamu Kitab (Al Quran) dengan (membawa) kebenaran. Maka sembahlah Allah dengan memurnikan ketaatan kepada-Nya. (Az-Zumar: 2)

Anonymous said...

Bersabarlah atas segala apa yang mereka katakan; dan ingatlah hamba Kami Daud yang mempunyai kekuatan; sesungguhnya dia amat taat (kepada Tuhan). (Saad: 17)

Anonymous said...

Dan sesungguhnya jika kamu sekalian mentaati manusia yang seperti kamu, niscaya bila demikian, kamu benar-benar (menjadi) orang-orang yang merugi. (Al-Muminoon: 34)

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, taatlah kepada Allah dan Rasul-Nya, dan janganlah kamu berpaling dari pada-Nya, sedang kamu mendengar (perintah-perintah-Nya), (Al-Anfaal: 20)

Anonymous said...

Dan kepunyaan-Nya-lah segala apa yang ada di langit dan di bumi, dan untuk-Nya-lah ketaatan itu selama-lamanya. Maka mengapa kamu bertakwa kepada selain Allah? (An-Nahl: 52)

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, jika kamu mentaati orang-orang yang kafir itu, niscaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kepada kekafiran), lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi. (Aali Imraan: 149)

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (An-Nisaa: 59)

Anonymous said...

Dan mengapa kamu tidak beriman kepada Allah padahal Rasul menyeru kamu supaya kamu beriman kepada Tuhanmu. Dan sesungguhnya Dia telah mengambil perjanjianmu jika kamu adalah orang-orang yang beriman. (Al-Hadid: 8)

Anonymous said...

Di antara manusia ada yang mengatakan: "Kami beriman kepada Allah dan Hari kemudian," pada hal mereka itu sesungguhnya bukan orang-orang yang beriman. (Al-Baqara: 8)

Anonymous said...

Hai hamba-hamba-Ku yang beriman, sesungguhnya bumi-Ku luas, maka sembahlah Aku saja. (Al-Ankaboot: 56)

Anonymous said...

Hai orang-orang yang beriman, jika kamu mengikuti sebahagian dari orang-orang yang diberi Al Kitab, niscaya mereka akan mengembalikan kamu menjadi orang kafir sesudah kamu beriman. (Aali Imraan: 100)

Anonymous said...

dan rendahkanlah dirimu terhadap orang-orang yang mengikutimu, yaitu orang-orang yang beriman. (Ash-Shu'araa: 215)

Anonymous said...

Apakah mereka saling berpesan tentang apa yang dikatakan itu. Sebenarnya mereka adalah kaum yang melampaui batas. (Adh-Dhaariyat: 53)

Anonymous said...

sesungguhnya aku hanya mengikuti al quran..
ape2 prcanggahan dari al quran maka akan aku tolak.

SUKARNO ZAID YAZID said...

bagus percayakan dan beriman dengan al-quran dan al-furqan menghalang umat muhammad saw dari memecahbelahkan umat dan saudaramu yang lain...syabas..dan jangan merepek lagi..

salafus-sholih on December 31, 2010 at 5:52 PM said...

Syeikh, saya taknak hurai panjang. Pertamanya lihatlah sendiri gaya penulisan anda, penuh dengan kata2 makian dan cacian. Adakah ini yang diajar oleh Syiah? Saya harap ianya bukan, dan hanya datang dari anda sendiri.

Soal PAS saya tak masuk campur. Saya sendiri tidak bersetuju dengan kelonggaran PAS dalam membiarkan pengaruh syiah menguasai jemaahnya. Jadi, saya pun pelik kenapa anda membeci PAS.

Soal penyatuan pula, kita orang islam setuju tuntutan bersatu tetapi hendaklah didalam kerangka yg BETUL! Bagaimana nak bersatu dengan kelompok yang mengkafir dan menghina isteri nabi serta mengatakan quran sekarang tidak lengkap? Sampai bila kita hendak tertipu sejak pembunuhan Uthman Affan, merentasi pengkhianatan syiah membuka laluan kpd Hulagu meruntuh kerajaan Abbasiyah sehingga umat Islam di Iraq kena ratah begitu teruk sekali. Alhamdulillah jika kelompok syiah di sini tidak terlibat sama, maka kita juga bersetuju dgn Amman Message. Tetapi kita juga berharap mereka tidak bertaqiah juga!

Akhir sekali, saya mengaku saya sekadar orang awam. Sebab tu sebagai orang awam kita bertaqliq kpd ulama muktabar sahaja. Mereka lebih memahami syiah dari anda! Gaya anda kata ni seolah2 anda sebanding dgn Syeikh Yusof Qaradhawi. Jadi, jika anda tak bersetuju lagi, sila bangkang beliau!

SUKARNO ZAID YAZID said...

salam, saya kasar sebab anda sebagai salafussoleh membiarkan blog anda penuh dengan sampah perpecahan, sekali anda menuduh shiah mengkafirkan sahabat...sekali lagi anda menuduh shiah yang sepanjang sejarah diratah darahnya oleh saudara muslimnya sepanjang sejarah..anda membaca sejarah palsu yang ditulis para zionis sepanjang masa bagi memecahkan persatuan islam, anda menyalhakn bebverpa kerat raja jahat sepertiman shah iran yang jahat itu..anda berhujah tidak berbekalkan fakta khas tetapi umum dan melabelkan jika seseoramng yang dilhairkan sebagi shiah tetapi menjadi syaitan anda pun masukkan semua pencinta kedamaian dan islam sebagai orang yang sama..kalau begitu beratus nama saya boleh beri tentang bagaimana nama nama yang dilahirkan sunni tetapi berperangai syaitan , tetapi mereka bukanlah saudara sunni kami tetapi pencemar nama penganut sunni yang baik..saya masih berharap sebelum anda menuduh yang tidak tentu anda tengoklah fakta didepan mata..siapkah yang kena bunuh saban hari diseluruh dunia...tetapi kami ttetap menggangpa itu adalh kerja zionis bukan saudar sunni kami...tetapio kenapa anda menuduh pencinta ahlul bait seperti itu..saya tidak layak menjadi syiahnya ali jika itu yang saya inginkan kerana saya memanag seoarng yang kasar tetapi saya sebagai ornag islam yang mencintai umat islam dan perpaduan akan terus menegur samaada kasar atau lunak terpulang pada kebiadapan, kebodohan atau kehormatan seseoarng itu..salam

SUKARNO ZAID YAZID said...

lagi sekali sebelum terlupa anda memang jahil, mana mungkin alquran berlainan sedangakn ia dijamin Tuhan kamu dan Tuhan saya dan Tuhan sekalian alam bahwasanya al-quran sudah lengkap dan dia yang akan memeliharanya sdakah anda terlupa atau buat buat lupa akan jaminan Maha Penjamin ini..bagaimana mungkin shiah mempunyai Al-quran yang lain sedangkan Al Kitab yang suci itu jugaklah yang dibaca oleh Qari dari iran dan iraq setiap tahun di malaysia..dan kalau anda ada masa lihatlah naskah al quran dari iran yang dipamirkan dimuzium muzium negara islam diseluruh dunia m,alah di sebelah pusat islam [pun ada..malah salah satu seni indah irama membaca alwahyu adalah dari negara parsi yang anda benci itu iaitu NAHRAWAN..bagaimana pula alquran shiah lain..tetapi saya boleh pastikan tafsiran mereka sememangny lain sepertimana ulama sunni pun berbeza tafsirannya..so cakap hatri hati sikit...salam

Anonymous said...

ikut suka ati hg la sukarno...

sukarno meaning no prob said...

terima kasih...saya memang puas hati dapt godam kepala gombang anda semua yang patah renyuk dengan hujah dangkal anak anak hingusan...orang kecewa itulah bunyinya...so jangan ingat anda boleh khayal dengan tuduhan palsu , kena buku dengan ruas baru best..bukankah wahai sauidara dan saya tidak akan mengunjungi blog ini lagi dan terima kasih kerana sempat berkenalan.salam dan minta maaf atas bahasa yang tidak sedap didengar sebelum ini..tetapi seka;i sekala nak buang karat kena pakai brasso baru tanggal..

Anonymous said...

Janganlah merajuk bung karno datanglah lagi ke blog ini. banyak pengajaran saya dapat dari abang. barulah terbuka minda saya. Ini balek-balek kesesatan yang saya dengar tanpa ada hujah kukuh. Saya sebagai sunni kadang-kadang hairan kenapa pemimpin-pemimpin negara sunni semuanya berkiblat kat amerika..dan macam takde pemimpin yang boleh dibanggakan. Kalau kristian ada Pope, Buddha ada dalai lama, Islam tak nampak lagi, tapi yang nyata pemimpin-pemimpin syiah ini nampak yang berkeliber dan berani menentang kezaliman dan watak-watak mereka menampakan ciri-ciri ajaran Muhamad SAW.

salafus-sholih on January 1, 2011 at 10:46 AM said...

Tak pasti anynomous atas ni dgn saudara sukarno adalah orang yg sama atau tidak. Jikalau hujah anda mengatakan keberanian pemimpin syiah melawat amerika dijadikan sandaran, maka Presiden Cuba pon berani menentang amerika, adakah kita menerima akidah mereka? Korea Utara pon ada nuklear untuk menentang Amerika. Adakah kita menerima ideologi komunis?

Adakah anda lupa bagaimana Umar al-Khattab menawan Palestin semasa pemerintahannya? Bagamana pula dgn Salahuddin al-Ayubi yg menang dlm perang hittin, menawan kembali Palestin? Siapakah yg membuka kota konstantinopel kalau bukan Muhammad al-Fateh? Adakah anda ni buta sejarah?

Sekali lagi, jikalau lah hujah anda ini dijadikan sandaran, kita bimbang JIKA suatu hari nanti, kerajaan ayah pin berjaya membangunkan kerajaannya yg begitu hebat sekali, tetiba die brani menggertak melawan Amerika, adakah anda semua bakal mengikut ayah pin? Wallahualam

Anonymous said...

Masalah salafus sholih adalah emosi yang tebal dan tahap kebencian syiah yang gaban. saya rasa logikal akal saudara telah dipengaruhi sifat kebencian dan bukan akal yang rasional.
Adakah perjuangan korea utara dan Cuba berlandaskan menentang kezaliman atau menentang Amerika apabila hak mereka ditentang dan tidak ingin mengikut telunjuk Amerika. Bukan itu ada perbezaan dalam matlamat perjuangan?

Tidak keterlaluan jika saya samakan saudara bersifat seperti zionis amerika akibat keangkuhan saudara cuba memaksa setiap orang mempercayai saudara adalah yang paling benar. Jadi kalau tidak mengikuti aliran saudara, mereka-mereka akan dilabelkan sesat atau musuh.

Begitu juga berlaku terhadap Korea Utara dan Cuba menentang dan ditentang oleh Amerika akibat tidak mahu mengikut telujuk dajal iaitu zionis Amerika bagi hak mereka sahaja dan bukan kerana keamanan dunia dan Islam am nya.

Tetapi Republik Islam Iran melawan kezaliman yang di lakukan oleh Amerika terhadap semua negara didunia tidak kira samada negara Islam atau bukan Islam. Bukan kah itu yang dibawakan oleh ajaran Rasulullah.

Saudara pula mempunyai keyakinan manusia jahil seperti Ayah Pin boleh menumbangkan Amerika. wow cukup hebat!!!!

Mengapa saudara tidak mempunyai keyakinan bahawa aliran saudara sendiri boleh menewaskan Amerika?

Kalau begitu saya syor kan saudara menuntut dengan Ayah Pin untuk berjihad kerana Orang2 Islam belum mampu untuk menumbangkan Amerika. Sudah 3 kali peperangan diantara Israel yg, dibantu oleh Amerika melawan negara-negara Arab Sunni. Malangnya sekali pun tak pernah menang.

Yang hairan tu, Pertubuhan Hizbollah yang dianggotai oleh lebih kurang 500 orang boleh mengalahkan malah mengusir tentera zionis yang dianggarkan 10 ribu orang dari bumi Lebanon dalam peperangan 34 hari pada tahun 2006. sila lihat youtube http://www.youtube.com/watch?v=srJHKH2Tzbw

Ya memang tak dinafikan kehebatan Salehuddin Ayubi dan Omar Al khattab tidak ada siapa yang menafikan kehebatan mereka, kenapa sampai sekarang tidak ada siapa antara kita dapat mengikut jejak mereka? kita patut menyokong negara Islam yang ingin mencontohi mereka dan bukan memberi pandangan negatif sesama Islam tak kira apa mahzab pun.

Maaf saya bukan saudara Sukarno yang saudara ingat. Saya adalah pencari kebenaran yang rajin melawat blog-blog yang boleh mendatangkan kebaikan

salafus-sholih on January 1, 2011 at 9:46 PM said...

Errr… saudara dah terlajak jauh ni. Cuba baca betul2 kat atas,” …JIKA suatu hari nanti, kerajaan ayah pin berjaya membangunkan kerajaannya yg begitu hebat sekali…” Saya dah tulis perkataan ‘JIKA’ dgn huruf besar sekali, itu pun saudara tak boleh paham. Tentang perjuangan Korea Utara dan Cuba pon anda sendiri tak tahu.

Oleh sebab saudara dah terlajak jauh, mari saya ulang balik. Tidak kira anda kagum dgn Hizbullah yang boleh kalahkan 10 ribu, malah 10 juta org zionis sekali pun bukanlah hujah membenarkan akidah mereka. Dlm soal apa pun, AKIDAH adalah tetap nombor SATU.

Dlm Quran ada menyebut, org mukmin bergembira dengan kemenangan Rom kerana Rom lebih dekat pegangannya dengan golongan beriman jika dibandingkan dgn Parsi. Namun orang mukmin tidak berkempen menganut agama Rom. Juga dgn Hizbullah, kita wajar sentiasa berhati-hati dalam sikap dan melihat masa depan. Kita doakan kemenangan Hizbullah jika mereka benar-benar berjuang menentang Yahudi. Kita sokong senjatanya. Namun kita tidak sokong akidah Syiah. Harus dibezakan dua hal tersebut.

Saya tak nak panjangkan perbincangan ni lagi, sekiranya anda terus tak reti nak membezakan antara kedua hal tersebut. Kita pernah sokong Saddam bukan ba’athnya, kita pernah sokong Jamal ‘Abd Nasir, bukan sosialisnya, kita sokong Bin Laden bukan keganasannya… Maka kita sokong Hizbullah bukan Syiahnya!!!

Anonymous said...

ok la tu..

Anonymous said...

Kenapa JIKA terhadap orang KUFUR???, Jika bermakna ada KEYAKINAN. Kenapa ada keyakinan terhadap ORANG KUFUR boleh mengalahkan SYAITAN AKHBAR iaitu ZIONIS AMERIKA??? iaitu musuh no.1 Islam.
Ini ke AKIDAH yang dibanggakan saudara mempunyai KEYAKINAN bahawa KEKUFURAN akan membawa kemenangan? Tak heran lah SYAITAN pun boleh jadi Ustaz, seperti "entry" saudara hebat...Rasulullah pun tak mampu nak mengUSTAZkan Syaitan....


Kalau AKIDAH aliran saudara sudah hebat dan YAKIN bahawa aliran saudaralah yang paling diterima oleh Allah SWT, Alhamdulillah dan terus perjuangan dan jangan menKAFIRkan atau Menyesatkan mana-mana mahzab yang diterima pakai oleh OIC, seperti Mahzab Jaafari yang terang telah disepakati oleh OIC dan Rektor Al Azhar Sendiri.Sedangkan anak Sheikh Yusof Qardawi selalu berkunjung ke Qom, Iran dan menerima mahzab Jaafari

Kalau aqidah saudara terhebat pun tetapi tidak ada apa-apa pun sumbangan terhadap DUNIA ISLAM, berpijak lah dibumi yang nyata dan jangan SYOK sendiri..

Kalau sekiranya saudara adalah penyokong PAS yang tegar, mengapa PAS menyokong HAMAS, Palestin sedangkan Ismail Hanieh sering berkunjung ke Tehran bertemu mesra dan meminta bantuan dengan Manusia-manusia yang mempunyai akidah yang sesat? Sedangkan FATAH yang kurang mendapat perhatian PAS lebih bergantung kepada "Liga Arab" yang dikepalai oleh negara SEKULAR Arab???

Jauh dilubuk hati saya nak menyokong Sadam yang zalim tu mengapa saudara menyamakan sokongan penZALIM tu kepada semua orang Islam. Saudara banyak mendapat sumber-sumber palsu yang dimanipulasikan oleh berita-berita yang dikuasai oleh Zionis dan menyebabkan "Saudara buta hati"

.. on January 2, 2011 at 8:43 AM said...

Al-Ahzab:48

salafus-sholih on January 2, 2011 at 11:33 AM said...

Memang saudara dah terlajak jauh. Bagaimana penggunaan perkataan ‘JIKA’ tiba2 ditakwil menjadi ‘KEYAKINAN’ pula? Jadi, saya tak nak cerita panjang, nanti apa2 ntah saudara takwil lagi. Tidak hairanlah, ayat2 Quran dan hadis secara umum pon ditakwil sewenang2nya kononnya dikhusus2kan kpd golongan mereka.

Seperkara lagi, memang pelik bukan saudara yg mulanya mengaku sebagai seorang sunni tiba2 menjadi seorang syiah pula? Konon2nya menjadi seorang sunni yg prihatin, kagum dgn Iran dan Hizbullah, inginkan pendamaian, bla bla bla… Tidak habis2 lagi dgn taqiyahnya. Boleh cuba lagi ya lain kali. Nasib baik imam2 besar kita dah mengingatkan…

Imam Malik telah ditanya pendapatnya mengenai syiah rafidhah”. Imam Malik menjawab, “janganlah kamu bercakap dengan mereka dan jangan meriwayatkan apa-apa dari mereka. Sesungguhnya mereka itu adalah pendusta.” (lihat: Al-Muntaqa oleh Adz-Dzahabi, ms. 21).

Imam Asy-Syafie pula berkata: aku tidak pernah melihat seseorang membuat kesaksian palsu selain daripada syiah ar-rafidhah”. (lihat : Al-Kifayah fi ‘Ilmi Ar-Riwayah oleh Al-Khatib Al-Baghdadi ms. 202).

Hamad bin Salamah telah berkata, “telah berkata syeikh mereka (syiah) bahawa: Sesungguhnya jika kami berkumpul, kami akan memperelokkan satu-satu riwayat dan kemudian kami jadikan ia sebagai hadis!” (lihat: Minhaj As-Sunnah oleh Ibnu Taimiyah juzuk 1 ms. 16)

Jadi kesimpulannya di sini, kita doakan saudara kita yang terlibat dgn Amman Message semoga dilindungi Allah dari sebarang pembohongan dan pendustaan dari taqiyah mereka!

Anonymous said...

Persoalan jika pun saudara tak mampu untuk difahami? Bagaimana kalau saya mengatakan jika saudara memeluk ugama Hindu, boleh ke saudara menerima nya? Pasti dalam hati saudara mengatakan pasti ia tidak akan berlaku sebab keyakinan yang tinggi terhadap keimanan diri sendiri. Jadi tak perlu lah saudara nak menJIKA kan perkara yang tak masuk akal kerana ia akan merungkai kejahilan AKAL saudara sendiri.

Senang sahaja saudara andaikan saya bermahzab syiah. Adakah mengkagumi dan mengenal Imam Jaafar saya dianggap SYIAH? dan seperti biasa gunakan senjata Taqiah..
Kadang-kadang saya berasa malu dengan orang-orang seperti saudara yang kononnya berilmu tetapi apabila berhujah dengan Orang Syiah selalu dah kehabisan modal dan hanya gunakan senjata Mutaah, hina sahabat, halalkan darah Sunni dan taqiah sebagai hujah bangang.
Apabila diselidiki balik ini semuanya omong-omong kosong..Sudah sekian lama para Muqalid-muqalid Syiah mengeluarkan FATWA2 melarang KERAS penghinaan terhadap para sahabat dan isteri-isteri nabi. jadi yang menghina adalah dasar kapasiti individu dan mereka harus menanggung DOSA kerana melanggar FATWA.

Kalau saudara tak memahami apa itu taqiah sepenuhnya lebih baik diam sahaja. Paling mudah adalah saudara tentu mengenali maksud MUNAFIK.. Ya Taqiah adalah berlawan dengan Munafiq dan Taqiah mempunyai "term & Condition" dan jangan terus membuat andaian kalau tak mempunyai pengetahuan perihal taqiah..

Satu lagi harus diingat, Imam besar Kita yang saudara katakan iaitu Imam Malik, Imam Abu Hanifah adalah anak murid kepada Imam Jaafar As sadiq dan dia juga dalah Imam Mahzab Syiah Jaafari yang saudara labelkan SESAT...

Siapa yang BUTA SEJARAH?

Anonymous said...

Salam,..saya rasa salifusoleh terperangkap dengan video fitnah yang beliau siarkan, saya percaya beliau ikhlas nak menerangkan sesuatu yang beliau yakini tetapi buntu apabila mendapat 'sambutan' pro dari pengunjung yang beliau tidak sangka ..oleh itu saya nasihatkan beliau tarik balik video yang saya rasa mencemarkan nama baik beliau selama ini, gambarkanlah anda sebagai wajahnya pengikut Rasulullah saw yang berhati murni dan tidak lagi membingungkan anak anak muda yang beliau ingin dakwahkan dalam blog ini, tetapi keliru apabila melihat beliau hampir tidak mampu berhujah dengan logika yang kuat ....wallahuaklam..

mas idayu said...

ialah..sorry ye jika menempel..sudahle jangan gaduh gaduh..kitakan umat nabi saw yang mulia..npe nak bertengkar ni..kami confuselah..

Hamid Gurkha said...

Kalau tak pahit bukan tongkat Ali nama nya..
Oii si Mas Idayu, tak payah ekau nak confuse, den percayo imam Ali dan Fatimah mempunyai ilmu yang tinggi, begitu juga pengikut-pengikut dan pencinto-pencinto nya...
kalau tak, tongkat ali dan kacip fatimah tak porpulor lah...

Saleh Kamil said...

Solifus Sholih,

Kalau tak ada taqiah, macam mana nak mengalahkan musoh Islam..Kalau Kristian, Hindu nak menghancurkan Islam diMalaysia, kalau kita tidak ada jaringan seperti "special branch" atau "inteligence" untuk menyusop masuk ke batu caves atau gereja untuk mengetahui perancangan mereka habis lah kita..
Bagaimana Mosad, CIA, MI5 menghancurkan Islam dengan bertaqiah iatu penyamaran..Mana kita punya "counter-espionage"? Ada cara-cara lain selain dari bertaqiah? tolong terangkan Salafus Sholih yang arif?..

mas idayu said...

tuan gurkha..apa tongkat ali ni..aye cita pasal dorang ni bertengkar..setiap saat umat palestin disembelih...

berkilau daud said...

wahai adek Mas Idayu biarkan dorang bergaduh..kita tetap dengan gelek gerudi kita,dengan rezeki gelek itu dermakanlah kepada umat afganistan, turkestan, popostan, go head go stand dan syaitan...jangan mare

Anonymous said...

syabas solifulus solih ..golongan artis telah menpak disini..teruskan perjuangan suci anda

mas idayu said...

aye bulan artis..aye orang biasa..jagan nuduh ye

Anonymous said...

lagi confuse aku..beb..ni blog gerakan islam ke gerakan gelek..

azmul nuwawi said...

bole join...

siput sabah said...

teman pun nak juga..kalau golongan islam pun bole rentap kita artis pun bole juga..ikut tauladan

mahmud june junior said...

hei , siput u masih hidup..apa khabar..u shiah ke sunni..kalu u shiah i sunni ..kalu u sunni i jadi shiah ..baru bole bertegang leher..

abdilah jamal said...

hai,keliru keliru..aku masuk pusat balik la nampaknya..ustaz uztaz pun tak ngam..nasib nasib

juwie mama junior said...

awww..mama tak campur..mama hanya makan nasi campur..

Anonymous said...

“Yang terbaik daripada kaum muslimin adalah yang menahan tangan dan lidahnya ( dari menyakiti ) Muslim yang lain." ( Hadis riwayat Muslim )

mat londono ketua seniman seantero said...

hei..korang semua balik balik..ini bukan blog finas ..ini blog tok garu tok garu..jangan campur..dorang semua ni belajar tinggi tinggi sampai gayat..panggil bomba kasi turun..api api perpecahan telah merebak..mari kita berdansa lagi best...kita tunjukkan pada tok garu tok garu ni contoh perpaduan dengan gelek sakan

salim penyu said...

alamak salah address la..

Anonymous said...

Hadith :
Dari Abu Sa'id r.a katanya: (Pada suatu hari) Rasulullah s.a.w masuk ke tempat sembahyangnya, lalu dilihatnya beberapa orang sedang gelak ketawa, Baginda s.a.w pun menegur mereka dengan bersabda: "Ketahuil...ah! Sesungguhnya kalau kamu banyak menyebut dan mengingati perkara yang memusnah dan menghilangkan perasaan kesenangan tentulah peringatan mengenainya akan menghalang kamu daripada melakukan apa yang aku lihat ini, maka hendaklah kamu selalu mengingati dan menyebut perkara yang memusnah dan menghilangkan perasaan kesenangan, iaitulah maut, kerana sesungguhnya pada tiap-tiap hari kubur menyeru, katanya: "Akulah rumah dagang, akulah rumah yang sunyi sepi, akulah rumah yang penuh dengan tanah, akulah rumah yang penuh dengan ulat". Maka apabila hamba Allah yang mukmin dikebumikan, berkatalah kubur kepadanya: "Dipersilakan dengan segala hormatnya! Ketahuilah sebenarnya adalah engkau - kepada ku - sekasih-kasih orang yang berjalan atas ku, oleh itu apabila engkau sampai kepadaku dan diserahkan urusanmu kepadaku pada hari ini, maka engkau akan melihat layananku kepadamu'; Kubur itu pun menjadi lapang baginya seluas mata memandang, serta dibukakan baginya sebuah pintu ke Syurga, (lalu datang kepadanya sebahagian dari bau Syurga dan udaranya, serta ia dapat mencium dari baunya yang semerbak harum dan merasa senang hati dari segala yang dilihatnya dalam Syurga itu). Dan sebaliknya apabila oarang yang berdosa atau orang kafir dikebumikan, berkatalah kubur kepadanya: "Tidak layak engkau disambut dan dipersilakan; ketahuilah sebenarnya engkau - kepada ku - adalah sebenci-benci orang yang berjalan atasku; oleh itu apabila engkau sampai kepadaku dan diserahkan urusanmu kepada aku pada hari ini, maka engkau akan melihat apa yang aku buat kepadamu". Nabi s.a.w bersabda lagi: "Kubur itupun mengepitnya sehingga berselisih tulang-tulang rusuknya". Kata rawi hadis ini: Nabi s.a.w , (sambil bersabda menerangkan yang demikian, lalu Baginda s.a.w) memasukkan jari-jari sebelah tangannya dicelah jari-jari yang sebelah lagi, kemudian Baginda s.a.w bersabda lagi: "Dan dilepaskan kepada orang itu tujuh puluh ekor ular besar yang kalaulah seekor di antaranya menghembuskan nafasnya di bumi nescaya tidak akan tumbuh sesuatu pun dari tumbuh-tumbuhan atau tanaman selagi dunia ini masih wujud, kemudian ular-ular itu akan mematuk-matuknya dan meluka-lukakannya sehingga ia dibawa untuk dihisab (dan menerima balasan)". Kata rawi hadis ini: Nabi s.a.w bersabda lagi: "Bahawa sesungguhnya kubur itu adalah sebuah taman dari taman-taman Syurga atau sebuah gaung-gaung Neraka".
(Abu Sa'id r.a)

Hamid Gurkha said...

Kalau puak wahabi kalau kita pergi melawat tanah perkuburan dikatakan bidaah, memuja kubor, apa salahnya kalau kita memakmur kan perkuburan demi lebih mengigatkan diri kita dengan kematiaan. Apa salahnya kubur di hiasai dengan taman-taman bunga dan harum-haruman. bukan kah ini akan menarik minat kita untuk datang menziarahi pusara saudara-saudara kita sambil mengalunkan doa dan ayat-ayat Al quran?
Bukan kah di perkuburan penuh dengan para malaikat-malaikat.
Agak terlampau takut dengan kutukan bidaah oleh puak-puak wahabi..
Kebanyakan tanah perkuburan dinegara kita sudah menjadi malap, jarang dikunjungi.. sebab takde tarikan hanya dikunjungi oleh mat-mat fit, pemuja-pemuja nombor "EKOR" dan hantu "jerangkung" kah-kah-kah

along bukit tungku said...

hello..itu salim penyu ka...hello gua cari lu sudah lama..mana mau lari

salim penyu said...

alamak ..sini pun along boleh kantoi..gua cau dulu..gua ingat mau stim sini..asalamualikum..jumpa lagi..bye bye

along bukit tungku said...

woi..tunggu..gua carilu sampai lubang naga..lu tunggu

Anonymous said...

fenomena melayu..ME LAYU..syabas Munshi abdullah simamak yang pandai bagi nama..saikologi sampai sekarang layu dan gaduh..

m.zain the legend said...

aku masuk

ibrahim panjang said...

selawat.....

m.zain the legend said...

aku masuk...

ibrahim panjang said...

selawat..

Jaga Sing said...

lu orang ni ..apa mau gaduh gaduh ..dia punya rezeki dia makan lu rezeki lu makan..

m.zain the legend said...

im donno whether going to hell or heaven..well saya ada satu jalan..sama sama pegi masjid doakan kesejahteraan umat islam, setuju...sayang mas idayu..he he

s kadarisman said...

saya lapor diri tuan,

ahmad nesfu junior said...

woi cerita dah tamatla..itu salafuspun sudah tidur ..pening

Ramlee acheh said...

aku mati dalam imannnnnn...tamat

Nordin on January 3, 2011 at 10:29 AM said...

Assalamualaikum

Tanya ulama lagi bagus daripada memberi komen berdasarkan pendapat sendiri. Sekiranya sesuatu perbincangan itu boleh membawa kepada perpecahan, eloklah sebaiknya ia tidak dibuat langsung.

Mat Seram said...

Salam Nordin,

Kalau ulama sendiri menjurus kepada perpecahan ummah, baik tanya ular dalam semak.

Apa susah sangat, tunjuk video persahabatan dan perpaduan antara SUNNI dan SYIAH. Bukankah itu lebih baik dari menabur fitnah.

Ulama muktabar SUNNI, SYIAH dari Al Azhar dan Qom sudah lama berdamai dan lebih mementingkan PERPADUAN, ulama Melayu yang ILMU yang CIPUT ni yang lebih sudu dari Kuah..

Cuba perbetulkan dan fokus pda kerja yang lebih dituntut seperti masalah sosial diMalaysia

Kes buang anak, mat rempit, penyalahan guna dadah, alkohol, GRO, Murtad dimana rata-ratanya masyarakat Melayu Islam yang terlibat.

Konon jaga AKIDAH no.1, perkara asas pun tak bole settle apa cerita?

Anonymous said...

assalamualaikum..
maaf mencelah.. sekadar kongsi2 je.. lama dah ana x tgk blog ni.. last ana tgk masa akhi post ttg arrival ari 2..
banyak yang ana dapat dari membaca 136 komen di atas..
hasil drpd penelitian ana, dua2 pihak kalah.. yang menang skrang adalah syaitan dan kuncu2nya..
x perlu la kita nak memenangkan pndpt masing2.. klo kita rasa kita di pihak yang benar, teruskan dengan amalan dan istiqomah kita.. insya Allah org yg iklas akan mendapat pimpinan Allah.. yang di pihak benar pun kalo x iklas, pasti Allah akan singkir jugak.. x di dunia diakhirat..
isu yang besar sedang dialami ummat islam seluruh dunia tidak akan selesai jika kita terus dengan perdebatan spt ini.. apa masalahnya? masalahnya adalah solah berjemaah di masjid? di seluruh dunia hari ini kebanyakan masjid2 kosong.. dua saf-paling banyak pun 4 saf (ditempat ana la..) mcm mn kita nk dpt pertolongan Allah.. sebenarnya utk menang x semestinya kita perlu ada senjata yang hebat atau ekonomi yang kuat.. tapi cukup dengan pertolongan Allah.. dan salah satu jalan turunnya pertolongan Allah adalah melalui solah berjemaah.. memang tidak dapat di nafikan, perlu utk kita mempersiapkan diri dengan senjata dan sebagainya, tapi bukan perkara yang no 1. yang utama adalah menyediakan ummat ini untuk datang pada rahmat Allah.. kalau tidak, biarlah seluruh kekuatan ada pada kita, jika pertolongan Allah tidak sampai, kita pasti kalah..

insya Allah ummat islam ni mcm air.. apabila disekat ia pasti akan cari jalan utk keluar.. dan penghujungnya akan bercantum semula..

wallahu a'lam..

zaid..

.. on January 3, 2011 at 3:06 PM said...

salam 'alaik.

btul 2.
byk entry yg p'lu difikirkn di blog ni.
tp rating komen t'tinggi kt sini.

smoga kita smua mndpt pncerahan.

anti perpecahan dan kafir mengkafir said...

alhamduliilah..semau setuju perdebatan dan perpecahan tidak mendatangkan faedah..tetapi siapa mulakan dulu..salafussoleh..memalukan

JAMALUDDIN ABU BAKAR on January 3, 2011 at 4:37 PM said...

Hadiah untuk korang semua..suatu perkongsian Ilmu..jom hadir ke Majlis Ziarah Habib Umar 2011 ke Malaysia..berdamping dengan para Ulama, Wali Allah,Ahlul Bait dan Kekasih Allah

http://jamaluddinab.blogspot.com/

http://diary-of-jamal.blogspot.com/

Anonymous said...

salam..syiah2 sume..dipersilakan ke blog ni.ada hujah untuk korang.
http://mistisfiles.blogspot.com/

thcoxea on January 4, 2011 at 12:46 PM said...

Salam....
Bukan untuk menyimbah minyak pada api..just sekadar renungan bersama..
Kenapa pertingkahan ini dilanjutkan jika benar mengaku Islam mengapa tidak menyuluh kepada Al-Quran dan hadis Nabi sahaja. Bukan kah itu sudah cukup lengkap.
mengapa membawa duri didalam perpaduan Islam. jangan biarkan Syaitan menyemarakkan lagi kesukaannya. Ini lah yang disukai oleh Iblis, syatian dan Dajal. Musuh Allah itu mahu memporak- perandakan Umat Islam. Seharusnya kembalilah kepada Fitrah Allah dan Islam.
Islam itu satu, sebanyak mana pun mazhab yang wujud, ianya tetap wujud dari tiang yang satu. itu bermakna sejauh mana kita menyusuri simpang jalan rujuk pada yang asal didikan itu sendiri.

Salam kedamaian....

anti perpecahan dan kafir mengkafir said...

syabassssss, thcoxea..itu namanya simbah air dalam api..perpaduan sunni+shiah = hancur zion cum dajal..

salafus-sholih on January 4, 2011 at 8:02 PM said...

Anynomous 103: Alhamdulillah... anda menafikan diri sebagai seorang syiah. Jadi, sebagai seorang sunni, silalah patuh fatwa JAKIM tentang syiah ni ya. Oh, mungkin anda nak kata JAKIM tak boleh pakai, maka patuhilah kata2 ulama2 muktabar kita spt imam Syafiee, imam Malik, imam Hanafi, imam Bukhari dan juga Syeikh Yusof al-Qaradhawi. Siapalah kita nak banding dgn para ulama, mereka lebih memahami syiah daripada kita.

Anda kata Imam-imam besar umat Islam (Sunni) berguru atau mewarisi ajaran dari Imam Jaa'far? Nah! Sebenarnya kita lah umat Islam yang benar-benar mewarisi tunjuk ajar dari Ahlul Bait dan Rasulullah s.a.w. Yang peliknya, siapa pula ulama syiah yg berguru dari Imam Ja'afar? tetapi bergembira dengan segala bidaah yang sengaja dibuat-buat dan ditampal atas nama Imam Jaa'far.
Imam Jaa'far sendiri berlepas diri dari Syiah yang bencikan Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar.Diriwayatkan oleh Abdul Jabbar bin Al Abbas Al Hamdzani bahwa Ja`far bin Muhammad mendatangi mereka ketika mereka hendak meninggalkan Madinah, dia (Ja'far As-Sadiq) berkata, Sesungguhnya kalian insya Allah adalah termasuk orang-orang soleh di negeri kalian, maka sampaikanlah kepada mereka ucapanku, `Barangsiapa mengira bahwa aku adalah IMAM MAKSUM yang wajib ditaati maka aku benar-benar tidak ada sangkutpaut dengannya. Dan barangsiapa mengira bahwa aku berlepas diri dari Abu Bakar dan Umar maka aku berlepas diri daripadanya`. (Syiar `A`lam An Nubala : 259).


Anonymous 104: Bila baca komen anda, bertambah yakin kelompok syiah sering mentakwilkan sesuatu berlandaskan hawa nafsu. =)


Nordin: Kita sebagai umat Islam tidak akan sesekali menjual nilai iman dengan nama 'perpaduan Islam'! Amat salah sekali, jika kita redha kepada segala bidaah mereka,iman boleh rosak tanpa disedari. Kita boleh bersatu atas nama Islam,tetapi BUKAN SEGALA BIDAAH MEREKA!


Mat Seram: Kita amat paham sekali modus operandi kelompok2 syiah ni, apabila dalam kesempitan mereka akan mengungkit2 isu perpaduan, tetapi apabila ‘berkuasa’, mereka menyembelih kita pula. Tentang masalah sosial, kita juga sedang berusaha. Gaya anda berhujah ni, seolah2 suruh menyelesaikan masalah sosial secara total dan dalam masa yg sama mengetepikan soal akidah. Amat kelakar sekali.


Anynomous 138: Wahai saudara, ini bukan soal kalah atau menang. Ini soal menjelaskan kepada saudara2 kita supaya tidak terpengaruh dgn ajaran yg boleh menyesatkan kita. Rasulullah SAW ketika mula berdakwah, menekankan akidah dahulu. Apakah saudara inginkan saudara2 kita yg lain sentiasa solat berjemaah di masjid seperti yg disarankan, tetapi dalam masa yg sama melaknat sahabat serta isteri yg disayangi nabi?


anti perpecahan dan kafir mengkafir: saya lebih suka menggunakan perkataan ‘pencerahan’. Semoga tembelang syiah terbongkar seluas2nya.


Thcoxea: Mereka yg kononnya ingin penyatuan, tetapi dalam masa yg sama meraikan pembunuh Umar al-Khattab dan menyambut perayaan pembunuhan Hussein lg. Apakah motif mereka sehingga seolah-olah sengaja utk megapi2kan permusuhan antara kita? JIKALAH kita setuju Yazid yg membunuh Hussein, apa yg kita nak buat? Mencungkil mayat Yazid, kemudian menghukum beliau? Memang ‘mazhab nostalgia’ yg tercipta atas politik semata2 sehingga berlanjutan ke soal aqidah. Nauzubillahi min zalik.


Akhir sekali, kelompok2 syiah atau mereka yg mengaku sunni tetapi cenderung pada syiah atau mereka yg sedang bertaqiyah, sila ke mistisfiles.blogspot.com! =)

anti perpecahan said...

anda keseorangan..anda angkuh dan takbur..anda tidak layak mendakwahkan orang lain..anda seperti syaitan gemuk diatas perpecahan ummah..dan itulah rupa anda , apabila menolak seruan perpaduan para pengunjung yang lain, dan anda cuba mengelak dan mengajak orang lain mengunjung blog blog fitnah seperti blog anda ..anda adalah wajahnya zionis yang senang diatas perpecahan umat islam..buruk sungguh rupa islam yang anda ingin sajikan..itulah wajah syaitan yang fitrahnya menutup telingan kepada pendapat lain..tidak ada guna islam jika tidak ada kesatuan ummah..bukankah itu yang disemai zionis dahulu kala dan masakini..wahai pengujung yang lain lihatlah rupa sebenar ,anak anak syaitan. yang berjubah yang dibeli dari Tanah Saud

Ravi Dolah said...

Salafus Sholih,

Kalau semua bidaah, tolong tunjukkan perkataan Ahli Sunnah Waljamah dalam Alquran atau hadis ada tak..?

Sudah-sudah lah nak tunjuk keangkuhan. berhentilah dari mengundang perpecahan dalam Islam..

Pergi "batu caves" berdakwah dengan hindu lagi bagus dari memecah belah kan perpaduan Islam yang sedang berputik di seluruh dunia sekarang.

Harun taik said...

tak heran lah ada "pengebom bunuh diri" dalam Islam.. yang membunuh umat-umat yang tak berdosa.Ini lah jenis manusia yang beranggapan diri mereka saja yang betul, akidah mereka sahaja yang diterima Allah SWT...Siapa yang tak mengikut akidah mereka dianggap sesat, kafir dan halal dibunuh..
Sifat-sifat begini memang hampir wujud dalam diri hamba Allah yang mengelarkan dirinya "SALAFUS SHOLIH"

Anonymous said...

ayah pin pun ngaku akidah die btul. agaknya syiah melayu ni pun ingin bersatu dgn ayah pin agaknya. hahaha. syiah melayu! sila beri dalil korang jalan atas bara api. nak gak tau

abu bakar bappu said...

Anon diatas, kau ni adalah golongan perpecahan. masih tak faham-faham lagi..

Aku sarankan kau,pergi main bontot ayah pin lagi bagus..tak payah nak mencurah-curah api perpecahan.

cgsaiful said...

salam...
buat saudara salafus sholih teruskan usaha murni anda...saya nampak niat saudara betul walaupun dalam bab syiah ni yang makin panas dengan komen2 drpd pengkaji2 ataupun ilmuan2 yang namanya manusia...yang mana kita tau tiada yang sempurna termasuklah saudara....jadi yang baik kita jadikan panduan yang tak baik kita buang jer....
Teruskan....teruskan dan harapnya kita semua jauh drp sifat riak yang mungkin ade bila kita penuh dengan ilmu ni....

salam....

three stooges said...

abu bakar bappu, tumpang tanya ye..ada orang kata sebhgian aliran wahabi macam taliban dan warlord warload afganistan mengamalkan simpan 'budak lelaki' untk tujuan ehemmm..atau macam putera saud yg kena kantoi sebab suntut bodyguardnya..eeeeee betulke?

Anonymous said...

cgsaifool, bagus tambahkan api perpecahan anda dapat banyak pahala..mudah mudahan

salim penyu said...

three stooges, terskan perjuangan 'suntut' u ..i dah pencen..he he he..hidup saud..hidup jangan tk hidup

jinbara said...

cgusaifool, macam kenal je...yg sumpah sesumpah tu ke...eeeeeeee

pemuja taikmiyah said...

lubang ana ana jawap anta jangan 'busy body'..kubur masng masng..tau tk..

jantan srikandi said...

maaf menempel, boleh teman join...

along bukit tungku said...

woi salim, lu ada balik ka.. gua punya luit mana..

ahmad nesfu junior said...

hei, pemuja taikmiyah..gua punya lubang hidung lagi BIG la..lu apa cerita..lubang lubang jgn cakap sensitip..

Anonymous said...

BUAT SYIAH MELAYU yg terkena kencing taqiyah syiah iran

------
Ada fatwa dari ulama Syiah tentang hukum cerca sahabat dan isteri nabi,meratap berdarah dan sebagainya.

ANDA FIKIR KENAPA SAMPAI KELUAR FATWA SEBEGITU?

Jawapan:

1-Masalah-masalah itu terlampau kronik dalam Syiah,menyebarluas dan berakar umbi sampai menimbulkan bantahan ulama Sunni di sana.Maka fatwa dikeluarkan untuk meredakan keadaan.Samalah seperti bantahan kepada kubur pembunuh Saidina Umar,Abu Lu' Lu' yang dipuja oleh Syiah Iran.Kerajaan Iran terpaksa menutup kubur ini kerana bantahan ulama-ulama Sunni.Jika tak dibantah?Lihat mereka berpesta setiap tarikh meninggalnya Saidina Umar di kubur Abu Lu' Lu'.

Mencerca Sahabat nabi adalah amalan biasa Syiah.Sebab itu ulama Syiah terpaksa keluar fatwa (tapi dalam kitab hadis mereka tetap ada 'keafdalan' cerca sahabat nabi).Ahli Sunnah (baca:umat Islam) tidak cerca Ahli Bait apatah lagi Saidina Ali sebab itu tiada apa-apa fatwa,SEBAB UMAT ISLAM MEMANG CINTAKAN MEREKA.

2-Sebagai cara untuk memulihkan keadaan darurat di Timur Tengah iaitu pembunuhan dan keganasan antara Sunni-Syiah TERUTAMANYA DI IRAQ.Sebab itu ada AmmanMessage,sebab itu ulama Syiah terpaksa keluar fatwa walau dengan hati yang berat.Cuba lihat walaupun dilarang cerca sahabat,tetapi (mesti ada tetapinya) selepas itu kata sahabat tidak adil.Cuba tanya siapa yang tidak adil itu?Kalau keluar nama Abu Bakar As-Siddiq dan Umar Al-Khattab,fatwa itu pi mai pi mai tang tu saja.

Akhirnya dengan hati yang berat...Dr. Faisal sebagai simpatisan Syiah terpaksa akur dengan 'kesesatan' kelompok idolanya.Tetapi beliau kata segelintir.

SALAH.Sebab bukan segelintirlah ulama Syiah terpaksa keluar FATWA.

3-TAQIYYAH.Ingat,keutamaan mencerca para sahabat tetap terakam dalam kitab-kitab hadis agung Syiah.Jadi mereka bertaqiyyah (berpura-pura) sebab Taqiyyah adalah sesuatu yang dibolehkan Syiah seperti yang ditegaskan oleh Khomeinei "“Dan sengaja mengucapkan ‘Amin’ selepas selesai membaca fatihah (juga membatalkan sembahyang) kecuali kerana taqiyyah, tidak mengapa mengucapkan.”(Tahrirul Al Wasilah ,jilid 1 m.s. 190).

Mencerca para sahabat adalah afdal dalam kitab-kitab hadis Syiah.Bagaimana mereka mahu mencapai tahap KESEMPURNAAN IMAN SYIAH tanpa mencerca para Sahabat?Tak cerca pun tak apa asalkan pandang serong pun jadilah (ini pilihan Syiah Melayu):

"Kebanyakan para sahabat adalah munafik, tetapi cahaya nifaq mereka tersembunyi di zaman mereka. Tetapi apabila wafat nabi s.a.w ternyatalah cahaya nifaq mereka itu melalui wasiat nabi dan mereka itu kembali secara mengundur ke belakang, dan kerana ini Saidina Ali berkata; " Semua manusia murtad selepas wafat nabi s.a.w. kecuali empat orang sahaja iaitu Sulaiman, Abu Zar, Miqdad dan Ammar, dan perkara ini tidak ada masalah lagi".

(al-Anwar oleh al-Majlisi juz. 27, hal 64-66:)

Al-Kulaini (Muhammad ibn Ya'qub al-Kulayni) dalam Furu' AlKafi:Sesiapa yang melaknat Abu Bakar as-Siddiq, Umar al-Khattab dan Usman bin Affan, Aisyah dan Hafsah binti Umar selepas setiap kali solat maka dia telah bertaqarrub kepada Allah dengan sebaik-baik ibadah. Lihat kitab Furu al-Kafi" jilid 3 m/s 224

“sesungguhnya Abu Bakar dan Umar adalah kafir, orang yang mencintai keduanya adalah kafir juga”. [al-Majlisi, Haqqul Yaqin, m.s 522].

Jaga-jaga helah Syiah.Nak layan,layan saja karenah mereka (untuk elakkan permusuhan dan keganasan).TETAPI JANGAN SESEKALI KEFAHAMAN BIDAAH MERAKA MASUK DALAM HATI.

Dr. Faisal sering mengugut para penentangnya dengan Jausyan Saghir,JANGAN TAKUT PADA JAUSYAN SAGHIR.TAKUT PADA ALLAH S.W.T.TAKUT KEPADA ALLAH S.W.T DARI PERKARA-PERKARA BIDAAH YANG SENGAJA DIADA-ADAKAN DALAM ISLAM.

*copy paste dr blog mistisfiles

penyokong perpaduan ummah anti Pengganas Wahabi said...

blog..fitnah ..no value..zionis sponsor..hadis chow kit road yang dinukilkan..kenyataannya al-azhar dan qom dah bersatu dan terus bersatu yang hanya menjerit sakit 'buntut' hanyalah wahabi yang semua setuju anak luar nikah britain dan zionis pemusnah khilafah uthmaniah..wahabi tersepit apabila Iran bergaya sebagai pemimpin kaum tertindas dan mencabar kuasa barat dan zionis, wahabi takut raja mereka akan diminta turun kerana tiada kena mengena dengan Nabi saw mahupun para sahabat yang utama mahupun ulama ulama muktabar dahulu, wahabi menjerit jerit sakit dan menyamar duduk dalam baju Ahli Sunnah Wal Jamaah selepas merampas Haramain dan membunuh orang awam yang terburuk dalam sejarah Mekah..yang jelasnya para pemimpin Haramain sekarang bukan keturunan Nabi saw tetapi keturunan anak anak haram padang pasir yang ditabal britain ,dan kamu para penyokong perpecahan dan para ustaz cabuk kamu sesungguhnya belajar dan di biasiswakan oleh amerika dan zionis dari uni di tanah saud...semua orang tahu pemuka mekah adalah penyokong dan penjilat bontot amerika paling aula..semua orang tahu bagaimana saud membiarkan negeri Nabi SAW dijadikan pengkalan menyerang iraq saudaranya sendiri, semua orang tahu bagaimana kekayaan minyak saud digunakan membiayai amerika dan membeli kasino kasino diseluruh dunia dan melanggan pelacur pelacur hollywood..semua orang tahu bagaimana raja wahabi ini yang menjadi pemuja keturunan abu sufian bapa munafik dan mempunyai isteri pemakan hati Ketua Syuhada Hamzah telah mengeluarkan zuriat dinasti beraja yang bermewah dan berpoya poya ratusan tahun,semua orang tahu raja haramain ini adalah pengkhianat umat islam dan perjuangan rakyat palestin..dan semua orang tahu bagaimana shiah yang 'sesat' itu lah yang menyokong penuh perjuangan islam palestin dan yang menyebabkan israel sakit perut..semua orang tahu kezuhudan pemimpin sesat shiah iran berbanding kemewahan melampau pemuja nafsu si raja raja wahabi..so teori dan kenyataan sangat berbeza dan manusia lebih tertarik melihat kenyataan didepan mata berbanding tulisan tulisan upahan najis amerika..kamu inginkan perpecahan silakan ..dan bersatulah dgn 'pakcik sam' kamu..dan sejarah akan merekodkan hal hal najis perpecahan ini..tetapi jangan 'berkecil hati' sunni dan shiah tak termasuk wahabiun akan bersatu dan terus bersatu dan wahabiun yang nabinya Muawiyah dan para penjilatnya akan ketinggalan keseorangan dipeluk amerika..seperti gersangnya kubur anak hindun sipendendam iaitu siMuawiyah bapanya Yazid sipemabuk..silakan

Hamba kpd AL HAQ said...

Salam ...renungan utk kita bersama

Di dalam buku: “Penjelasan Tentang Pembatal Keislaman” disebutkan bahwa: yang dimaksud dengan pembatal-pembatal Laa ilaaha illallah atau pembatal keislaman adalah hal-hal yang dapat merusakkan keislaman seseorang. Manakala hal itu menimpa diri seseorang, maka hal itu dapat merusakkan keislamannya dan mengguggurkan amalan-amalannya, dan dia menjadi termasuk orang-orang yang kekal di dalam api neraka.

Oleh karena itu, setiap muslim dan muslimah wajib mempelajari pembatal-pembatal ini. Jika tidak, maka bisa jadi seorang muslim terperosok ke dalamnya sedangkan ia tidak merasa, seperti yang terlihat pada kebanyakan orang yang mengaku dirinya sebagai orang islam. La Haula wa la Quwwata Illah Billah!

Di dalam buku tersebut, Syaikh Muhammad bin Abdul Wahhab rahimahullah menjelaskan bahwa pembatal-pembatal Laa ilaaha illallah ini jumlahnya banyak, tapi yang pokok ada sepuluh.

Pembatal-pembatal yang lain kembalinya kepada yang sepuluh ini. Saya ringkaskan permasalahan
ini dari buku tersebut untuk Anda wahai Saudaraku. Pahamilah! Pembatal-pembatal tersebut adalah:

1. Syirik dalam beribadah kepada Allah
2. Orang yang membuat “Perantara” antara dirinya dengan Allah, yang kepada perantaraperantara itu ia berdoa atau meminta syafaat, serta bertawakal kepada mereka; maka ia telah kafir berdasarkan ijma’.
3. Tidak mengkafirkan orang-orang musyrik, atau ragu terhadap kekafiran mereka, atau membenarkan madzab (ideologi) mereka.

4. Meyakini ada petunjuk yang lebih sempurna daripada petunjuk Nabi Shallallahu 'Alaihi wa Sallam, atau meyakini ada hukum yang lebih baik daripada hukum beliau; seperti orang yang lebih mengutamakan hukum thaghut atas hukum beliau.

5. Membenci sebagian (apalagi seluruhnya) ajaran yang dibawa Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam, walaupun ia mengamalkannya.
6. Memperolok-olok sebagian ajaran Rasulullah Shallallahu 'Alaihi wa Sallam, atau memperolok pahala dan hukuman Allah.
7. Sihir, seperti sharf (jenis sihir yang ditujukan untuk memisahkan seseorang dengan kekasihnya) dan ‘athaf (di kalangan orang Jawa dikenal dengan istilah pelet). Ia melakukannya atau rela dengan sihir.
8. Tolong menolong dengan kaum musyrikin dan bantu membantu dengan mereka dalam menghadapi kaum muslimin.

9. Meyakini bahwa ada sebagian manusia yang mempunyai kebebasan keluar dari syariat Muhammad Shallallahu 'Alaihi wa Sallam, sebagaimana keleluasaan Nabi Khidir untuk tidak mengikuti syariat Musa alaihi salam.

10. Berpaling dari dinul (agama) Islam, tidak mau mempelajarinya dan tidak mau mengamalkannya.

dipetik dari http://zainizainal.blogspot.com

Saya rasa x payahlah nak dihuraikan disini harap saudara2 kita boleh FAHAM,mengapa kita kena tolak SYIAH... ...terbatal keislaman neraka SELAMANYA...wsslam..
untuk lanjutan sila sambung disini..
http://mistisfiles.blogspot.com/2010/12/selinganisu-syiah-di-malaysia.html

Lord red said...

Komen 160
-Saya setuju dengan Tuan. Kita kena berjaga2 dengan Taqiyah Syiah ni. Itu sebab dah berapa banyak laman dalam Facebook yang di Ban kerana sharing video/artikel/risalah mengenai Syiah ni.

Mula2 dia datang dengan komen biasa aje. Jangan la bermusuh sesama Islam. Yang penting sama2 Islam. Kita patut perangi Israel, US,dll. Tapi makin lama makin melarat dan sambil tuduh menuduh. Akhirnya tau2 Facebook tersebut dah kena Ban. Mujur lagi laman Salafus Sholih ni bukan laman Facebook. Masih lagi boleh berterusan menyebarkan ilmu yang bermanfaat. Insya-Allah.

Teruskan perjuangan wahai Sahabat.

ALIAS KONGGO said...

HELO ANTI ITU WAHABI, GUA SOKONG LU LA, GUA RASA , INI SALAFUS DENGAN DIA PUNYA KAWAN SUDAH KENA ITU NAJIS PERPECAHAN ZIONIS ..PASAL ITU ZIONIS SUDAH SAKIT PERUT ITU TAIK A SUDAH TERPECIK KENA DIA PUNYA MUKA DAN TUNJUK SAMA KITA SEMUA..APEK TAK MAU KAWAN MACM INI PUNYA ORANG..SUKA PECAH SANA PECAH SINI..NANTI ITU ZIONIS MASUK DIA PUNYA KAIN PUN DIA TAK TAU..PASAI SUKA KASI PECAH SNDIRI PUNYA RUMAH..AIYOO

along bukit tungku said...

WOI KONGGO, LU PUN ADA KA..MCAM MANA LU PUNYA BECA..ITU TAYAR SUDAH TAK PECAH KA..JANGAN KASI ITU MENYAMAR PUNYA ASWJ NAIK NANTI AH, NANTI ITU TAYAR PECAH OH..AIYAAA INI KONGSI SUKA CAKAP OLANG ITU, OLANG INI..MACM POMPUAN BELAKNG MATI OH

haji saleh said...

Sudah sudah latu..kemblikan kesatuan. korang smua tak ada faedah..jangan cakap cakap yang mampu menyakiti orang lain..takutkan dosa..

Ramachandran said...

Kalau Islam macam wahabi, Aku tak masuk Islam pun lagi bagus..Lebih teruk dari Hindu..
Ulamak Wahabi lebih kurang rupa macam sami hindu jer..tarak seri. Itu janggut tarak trim..bole kotek pun tarak shave..Eeee Ni macam bersih kah?

m.zain the legend said...

TAPI HAJI ITU ORANG ADA BATU ATAS KEPALA..PASAL ITU TAIK SUDAH PERCIK DIA PUNYA LAKI PUNYA MUKA

haji saleh said...

Jaga akhlak anda semua,jangan melampau

Anonymous said...

hei M Zain dia punya suami siapa..?

m.zain the legend said...

ZIONIS CUM DAJAL CUM AMERIKA ..he he he jangan marah..itu taik a sudah keras, itu kepala ah sudah benjol..itu pasal ah dia jerit baaanyak kuat

.. on January 5, 2011 at 5:56 PM said...

Ya Allah,ssungguhnya p'bezaan ini mrupakn suatu ujian yg brat buat kami..maka Kau p'mudahknlah urusn kami dlm mmbuat pilihn dan kputusn b'dsrkn ptunjukMu. Jauhilah kami dr sifat hasad serta dr mnjd golongan yg mnegakkn kmungkrn. Atas sift Rahim-Mu, kami mmohon blas drMu agr chy hidayahMu kn mnerangi hati kami agr kami tidak buta dlm melihat kebenaran dan Kau pdmknlah api keangkuhn yg mnjd sift syaitan hgga akhirnya makhluk t'laknat itu Kau usir dr syurgaMu. Ssungguhnya kami hnyalah makhluk yg hina dan mulianya kami hnya dgn agamaMu..maka jgnlah Kau glgknlah kami dlm glgn yg sntiasa mnsyukuri nikmatMu. Dlm stiap p'kara yg kami lakukan, jrg skali kami b'ingat bhw Engkau Maha Melihat lg Maha Mengetahui sgala isi hati. Ya Allah, ssungguhnya kami rindu akn Rasul-Mu yg mulia..andai shj baginda b'ada saat ini, tntu shj baginda mnangis mliht sikp kami Ya Allah. maka, Kau ampunkanlah kami dan berikanlah kami ptunjukMu..

Amiin, ya Rabbal 'alamin..

"B'pegang hanya pd Al-Quran dan sunnah, mghormati pr shbt (apth lg yg dijanjikn syurga), mnghormati bid'ah hasanah dan meraikan p'bezaan"

wallahua'lam..

Anonymous said...

ammmma..

Anonymous said...

on january...betul betul sayu didengar anda Sunni yang baik..anda tidak bersangka buruk pada mazhab lain walaupun anda berbeza fikah..syabas ..insan macam anda diperlukan supaya memadam api fitnah dan perpecahan..alhamdulillah..

.. on January 5, 2011 at 6:02 PM said...

Ya Allah,ssungguhnya p'bezaan ini mrupakn suatu ujian yg brat buat kami..maka Kau p'mudahknlah urusn kami dlm mmbuat pilihn dan kputusn b'dsrkn ptunjukMu. Jauhilah kami dr sifat hasad serta dr mnjd golongan yg mnegakkn kmungkrn. Atas sift Rahim-Mu, kami mmohon blas drMu agr chy hidayahMu kn mnerangi hati kami agr kami tidak buta dlm melihat kebenaran dan Kau pdmknlah api keangkuhn yg mnjd sift syaitan hgga akhirnya makhluk t'laknat itu Kau usir dr syurgaMu. Ssungguhnya kami hnyalah makhluk yg hina dan mulianya kami hnya dgn agamaMu..maka jgnlah Kau glgknlah kami dlm glgn yg sntiasa mngkufuri nikmatMu. Dlm stiap p'kara yg kami lakukan, jrg skali kami b'ingat bhw Engkau Maha Melihat lg Maha Mengetahui sgala isi hati. Ya Allah, ssungguhnya kami rindu akn Rasul-Mu yg mulia..andai shj baginda b'ada saat ini, tntu shj baginda mnangis mliht sikp kami Ya Allah. maka, Kau ampunkanlah kami dan berikanlah kami ptunjukMu..

Amiin, ya Rabbal 'alamin..

"B'pegang hanya pd Al-Quran dan sunnah, mghormati pr shbt (apth lg yg dijanjikn syurga), mnghormati bid'ah hasanah dan meraikan p'bezaan"

wallahua'lam..

Ayah cgsaiful said...

Anonymous said...
153

cgsaifool, bagus tambahkan api perpecahan anda dapat banyak pahala..mudah mudahan

Anonymous...anak aku dah menangis..ko tukar nama dia drp cgsaiful ko tukar jadi cgsaifool...niat ko mmg 'IKHLAS' tu aku nampak...semoga keikhlasan ko tukar nama ank aku tu dapat 'PAHALA' yang berganda2....Ooopps topeng yang ko pakai awal2 komen tadi ko buang kat mana dah?

Ahli sunnah perpaduan anti wahabi said...

Kepada Puak2 Wahabi dan Salifus Sholih,

Kalau seseorang mengaku kepada anda dia seorang Syiah dan saat hari Asyura dia mencederakan dirinya dengan parang atau pisau, maka saya cadangkan anda lepuk mukanya kerana confirmlah dia itu sesat. Ini kerana fatwa ulama-ulama Syiah mengharamkan matam berdarah, klik sini.
http://www.abna.ir/data.asp?lang=15&id=217009

Kalau seseorang mengaku kepada anda dia seorang Syiah dan mencaci sahabat Nabi dan menuduh isteri-isteri Rasulullah saw dengan perkataan nista, maka saya cadangkan anda hamput depan mukanya kerana confirmlah dia itu syiah palsu. Ini kerana fatwa ulama-ulama Syiah paling baharu menolak, membantah dan mengharamkan penganutnya mencela sahabat-sahabat dan isteri Nabi, klik sini,http://www.abna.ir/data.asp?lang=12&Id=207366 di sinihttp://abna.ir/data.asp?lang=15&Id=207327 , di sini,http://abna.ir/data.asp?lang=15&Id=207374 dan di sinihttp://www.usislam.org/SunniShia/Al-Qaradawi%20and%20Rafsanjani.htm , juga sinihttp://www.abna.ir/data.asp?lang=15&id=200826, serta di sini.http://satuumat.blogspot.com/2010/10/beza-sunni-syiah-hanya-dlm-soal-furuk.html

Kalau seseorang mengaku kepada anda dia seorang Syiah dan mengajak anda bermut'ah iaitu kahwin kontrak untuk 'seronok-seronok', maka saya cadangkan anda jolok atau bedal badannya dengan payung kerana confirmlah dia itu syiah yang tidak berakhlak. Ini kerana fatwa ulama-ulama Syiah menyarankan supaya nikah mut'ah tidak dijadikan alasan untuk berpeleseran, ia ada syarat ketat antaranya persetujuan bapa perempuan dan lain-lain sehingga 'hampir mustahil' dilakukan, klik sinihttp://www.al-islam.org/al-serat/muta/ dan sini,http://en.wikipedia.org/wiki/Nikah_mut%E2%80%98ah atau sini.http://www.abna.ir/data.asp?lang=15&Id=200774

Kalau seseorang mengaku kepada anda dia seorang Sunni dan mengajak anda mengkafir dan menyesatkan Syiah, anda tenung mukanya lama-lama. Ini kerana fatwa Ulama Sunni belum ada yang mengkafirkan Syiah, tetapi fatwa "sebaliknya" yang ada mengkafirkan penganut Syiah, klik sini.http://www.middle-east-online.com/english/?id=31900

Ada banyak lagi kesesatan sesetengah pengikut syiah, . Pokoknya, sebelum percaya sesuatu periksalah habis-habis dahulu. Jangan keluarkan kenyataan jahil dan kerugian. Kalau tidak nanti, tak pasal-pasal 10 ribu orang (di Jakarta sahaja!) membacakan Jausyan Saghir untuk anda.

Kita mesti mengakui dalam kalangan kita pun ada yang tidak senonoh dan entah apa-apa, tetapi kita tidak pukul rata dengan mengatakan seluruh Sunni sesat. Kita akan katakan si polan ini atau si polan itu yang sesat. Same goes for them.

Anonymous said...

ammma....

Ramachandran said...

Kalau ada ustaz macam "ahli sunnah perpaduan anti wahabi" alangkah tertarik hati saya nak memeluk Islam kerana ia lebih mementingkan perpaduan dalam Islam dari segala-galanya..

Ini lebih baik dari hindu..

Kalau tak Islam pun 2 x 5 macam hindu, mungkin itu cara apa tu Wahabi..eee..

Tengok dia punya ulamak macam sami juga, ada yang buta dan ada yang mata satu, macam itu sapa? taliban, mullah omar. aiyooo yoo..Budak kecik tengoh boleh demam. Itu perang sama Amerika pun dia cabut lari kah..masuk gua.

Anonymous said...

tak letih keeee...pak wahab sebarkn paku paku perpechan...

ibrahim panjang said...

to 163, hei mamat siapa tuduh siapa, siapa yg mula dulu dia yg akan gelisah, niat jahat sebr permusuhn pasti dibalas taik..tengok siapa yng kena...

Anonymous said...

to cgsaifool 151..empunya blog ni la skrang panas buntut..dia nk bungkrkan shiah..tiba tiba wahabi yg terbungkar...sunni yg yg tulin dn baik pun tk sokong..pengunjung mana ada rasa apa apa...he e he..padn muka . buka aib orang aib dia yg terselk smpai nampk buntut hitam karat..tk stim lngsung...

salim penyu said...

ah siapa ckp stim..gua mau join la

Anonymous said...

kita doakan on January mndapat rahmat kerana hujahnya yang paling bernilai...syabas, harap harap anak anak pk wahab berlapang dada

Anonymous said...

BUAT SYIAH MELAYU, SUKARNO ZAID YAZID dan lain2 yg dok ulang2 nickname ntah apa2... baca ni utk elak terkena kencing taqiyah syiah iran

------------
Begitulah wahai umat Islam.Berpegang teguhlah dengan Islam.Gigitlah sunnah nabi s.a.w dengan kuat,jangan terpengaruh dengan anasir-anasir yang meragukan. Puak2 Syiah Melayu ni masih peringkat rendah kerana mereka tidak sampai kepada tahap kajian Al-Hukumah Islamiyyah,Kitab Al-Kafi,Biharul Anwar,Man la yahduruhu al-Faqih dan sebagainya.

Bila ditanya perkara pelik-pelik dalam Syiah,mereka cenderung mewujudkan istilah 'Ghulat' atau pelampau.Ghulat ini disalahkan atas segala bidaah itu.Padahal,siapa yang kaji kitab-kitab Syiah tahu dari situlah Ghulat ini muncul.Ghulat inilah Syiah Tulen yang paling sahih imannya kerana amal apa yang ada dalam 4 Kitab Hadis Sahih Syiah.

Ingat,Syiah ada 2 LAPISAN.Lapisan bawah,jenis senang kena kelentong oleh sentimen Karbala dan pendewaan ke atas Saidina Ali serta label-label (cth:Ahli Bait,Ja'fari,Syiatihi).

Lapisan atas adalah mastermind.Ini lapisan yang hafal hadis-hadis palsu dari Usul Kafi.Mengkafirkan Abu Bakar As-Siddiq adalah perkara biasa lapisan atas ini sebab memang ada dalam Usul Kafi.

Tetapi lapisan bawah menafikan sebab tak tahu.Lapisan atas wujudkan istilah 'Ghulat' untuk lapisan bawah boleh 'sweeping under the carpet' semua bidaah pelik ke atas bahu 'Ghulat' ini.PADAHAL GHULAT INILAH YANG MENJADI MASTERMIND,terdiri dari pakar-pakar hadis palsu dan pemuja kubur.

Nama konsep ini ialah:TAQIYYAH.

pon copy paste dari blog mistisfiles. wakaka

.. on January 5, 2011 at 11:04 PM said...

barokallahufik..

jgn slh fhm smua. ana tidak mnjatuhkn mn2 pihk. doa yg ana usulkn adlh utk kite smua. ya, ana mnolak p'telingkhn dan mnyokong p'paduan. ttapi ini tidak b'makna ana mnyebelahi sblh pihk dan mnolak sblh pihk yg lain. spt yg ana katakan, ana mraikn p'bezaan.. baik syiah mhpn wahabi.. kdua2nya diraikan.

skali lg, ana tkankan..

"B'pegang hanya pd Al-Quran dan sunnah, mghormati pr shbt (apth lg yg dijanjikn syurga), mnghormati bid'ah hasanah dan meraikan p'bezaan slagi mn tidak b'kaitan dgn AQIDAH"

wallahua'lam.

Anonymous said...

on january..pendirian anta cantik, murni, sehat untuk akal dan jiwa..moga moga anda dirahmati ilahi...insyaallah

Anonymous said...

kesian anak anak pak wahub , jiwa mereka sakit..kita doakan mereka sejahtera..

Anonymous said...

sunni yg mengambil sikap mulia pun mereka nk buat musuh...apala nk jadi kata sunni,,ye ke sunni???

Anonymous said...

anynumos 185..awak ni jual kueh lapis ke...kantoi

Anonymous said...

kepada antum 185, anta ni ngigau ke..dok ulang ulang bnda yang sama..nanti tidur basuh kaki ye supaya mimpi dapt jumpa king saud...al mimpi

Anonymous said...

Sheikul 185..anta ni shiah ke..anta tau banyak hal shiah..eeee, taqiyah eh..anta boleh sebarkan shiah punya ilmu dekat sini pulak...tidurlah wahai puteraku yazid al mabuki

Anonymous said...

185..kantoi shiah..tapi shiah (pengikut)alwahub,

Anonymous said...

185..komen anda dah tak kuat..cari lagi supaya dapat menyakinkan insan yang dah semakin jemu..bila niat pertama antum nk cari musuh maka dia akan berjangkit ..lama kelamaan apabila kawan sebilik pun dia akan salah sangka..dan anda akan terus terasing sepertimana lagu arwah sudirrrrr

sujipto santoro said...

Anon 185

Jangan sibuk cerita pasal bidaah, rukun Islam pun bidaah, Ahli sunnah wal jamaah pun bidaah..

Bole jumpa dalam Al quran, ada dalam hadis?
Tolong tunjukkan...

kepada ahli PAS yang benci UMNO, termasuk Al ustaz Harun taik and Harun berahim din

korang pun bangang, sebab sokong sahabat melebihi dari ahlul bait..korang tak perasan ke, zaman selepas kewafatan rasulullah, muawiyah memerintah lebih teruk dari Umno sekarang, akhlak yang buruk, mencaci keluatga Rasulullah di mimbar-mimbar masjid, mengunakan kuasa untuk menindas hak Ahlul bayt, memilih anaknya yang jahil, kaki minum yang bernama yazid mengepalai Islam lalu memerintah bala tenteranya memenggal kepala cucu kesayangan rasulullah dan anak kepada "bunga syurga" Fatimah al zahra iaitu Saidina Hussin dan membunuh keluarganya sekali yang masih kecil kerana mereka ingin menegakkan kebenaran

Muawiyah lebih teruk dari Umno tapi yang kau bermati-matian menyokong muawiyah apa pasal.? Tapi bab Umno kau tentang..patutlah tak boleh menang sebab jahil dan buta hati..

Bagaimana ulama PAS dihina oleh Umno demi nak menegakkan Islam begitu juga lah muawiyah menindas dan menolak ajaran sebenar yang dibawa oleh Rasulullah,...dimana Ahlul bayt berusaha menegakkan ajaran Muhamad yang sebenar...Saidina Hasan diracun, Hussin dan anaknya dibunuh dengan kejam, pengikut-pengikutnya dibunuh dan ada yang dipenjara( lebih teruk dari ISA)

Sejarah itu berulang, kepada saudara-saudara Suni ku, janganlah kamu terpenggaruh dan keliru dengan puak-puak wahabi yang jahil ni..mereka-mereka ni adalah alat-alat zionis yang mudah diperbodohkan..

mereka lah yang sebenar memecah belahkan saudara-saudara ku sunni dan syiah..Kalau ingkar pada ajaran dan akidah mereka, kita akan dihapuskan.

Kalau di Iraq, Pakistan. Afghanistan dan Iran, golongan wahabilah yang biasanya meletupkan badan mereka diMasjid,masjid, pasar-pasar dan di tempat awam yang dikunjunggi oleh orang-orang syiah dan sunni..selepas melakukkan pengeboman mereka akan menuding jari kepada sunni demi untuk memecah belahkan perpaduan sunni-syiah. Inilah sifat Iblis laknatullah sebenarnya yang diwarisi oleh puak-puak wahabi..yang diasaskan oleh Syekh Muhammad bin Abdul Wahab dai Najd. Sesiapa yang tidak mengikuti ajaran iaitu tidak mengikut konsep tauhid beliau akan dilabelkan sesat dan wajib dibunuh dan hartanya dirampas

Anonymous said...

santoro..keras tu..relax jngan hentak dorang lagi kita sokong saja on january yg tk menyokong mana mana tapi sokong perdamaian..hebat on january ambil sikap tengah..

Anonymous said...

ingatkan salafus sunni , rupa rupanya anak pk wahub...taqiyah eh,wahabi pun ada konsep taqiyah ke...he he he

Anonymous said...

hamba kepada al-hulk 162..bertaubatlah..jangn suka mengatakan orang nanti kena muka hijau sendiri...anda tak ada kelas..sory jangan jadi hulk..nanti pecah semua umat holywood..he he

Si buta dari gua hantu... said...

Kalau pemimpin Umno diHINA dan diKEJI kerana jahil tentang ugama dalam mentadbir negara oleh ustad-ustad PAS

Tetapi Muawiyah dan Yazid pemimpin atau Khalifah Islam yang lebih jahil dan berakhlak BURUK dan memberi arahan membunuh Keluarga Suci Rasulullah diPUJI dan diSANJUNG tak boleh diKRITIK.

Itu KELAKAR SERAM namanya..

Utusan Malaysia, TV3, RTM dianggap berat sebelah akibat memihak pada Kerajaan Memerintah..

Tapi HADIS-HADIS PALSU dizaman pemerintahan Khalifah para-para SAHABAT demi menjaga KEPENTINGAN mereka diKIRA SAHIH...diterima pakai.

Abu Huraira bersama Rasulullah selama hanya 3 tahun mempunyai lebih 4 ribu hadis..

Saidina Ali yang bersama Rasulullah selama seumur hayat Rasulullah hanya ada 3 ratus hadis sahaja.

Saidina Omar bersama Rasulullah pun agak lama juga hanya mempunyai lebih kurang 4 ratus hadis sahaja..

Fikir-fikir lah saudara-saudara ku..kerana AKAL adalah anugerah yang paling beharga kurnian Allah SWT..

Anonymous said...

handal la..sicelik dari gua tempurung

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 351   Newer› Newest»

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

jalan salafus sholih Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Deluxe Templates